Amadeusz Król, prezes AWR Wprost, nie chciał wczoraj komentować tej informacji.

Tygodnik „Wprost” jest głównym aktywem firmy. Według ZKDP jego rozpowszechnianie płatne wynosiło w sierpniu 120,1 tys. egz. – o 1,1 proc. więcej niż rok temu. Oprócz niego AWR Wprost wydaje miesięcznik „Mój Pies”, a w ostatnich dniach października zawiesił dwutygodnik „Wprost Light”, tłumacząc ten ruch sytuacją na rynku reklamowym. Od ponad roku głównym właścicielem AWR Wprost jest cypryjska firma Qebonto Holdings Ltd. Przychody AWR w 2007 r. wynosiły 66,8 mln zł, a zysk netto 848,3 tys. zł.

Według serwisu Media i Marketing Polska do przejęcia tytułu jest czterech chętnych: Axel Springer (wydaje w Polsce m.in. „Newsweek Polska”), Bonnier Business (właściciel m.in. „Pulsu Biznesu”), grupa Mecom (właściciel Mediów Regionalnych oraz 51 proc. udziałów w spółce wydającej m.in. „Rz”) i Polskie Towarzystwo Wspierania Przedsiębiorczości (ma miesięcznik „Nowy Przemysł”).