Nowy kanał TV Puls

Spółka liczy na ponad 40 mln zł przychodów i planuje stację dla dzieci

Publikacja: 15.01.2010 02:03

Wyniki stacji i rynek reklamy tv w Polsce

Wyniki stacji i rynek reklamy tv w Polsce

Foto: Rzeczpospolita

Nową stacją w ofercie telewizji ma być skierowana do dzieci TV Puls Kids. Spółce zależy, by pojawiła się ona w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej.

– Kanał dziecięcy wpisuje się w strategię stacji, zgodnie z którą TV Puls oferuje rozrywkę dla całej rodziny. Jesteśmy gotowi do jego stworzenia w każdej chwili. Mamy studia, relacje z dostawcami programów i sprzęt konieczny do uruchomienia takiego kanału oraz koncesję na jego nadawanie – mówi „Rz” Dariusz Dąbski, prezes i udziałowiec TV Puls (ma 75 proc. udziałów, pozostałe należą do oo. franciszkanów). Puls chce uruchomić nową stację w tym roku. Kanał ma jednak ruszyć wyłącznie z myślą o naziemnej telewizji cyfrowej, a jej właściwy start wciąż się opóźnia.

TV Puls, który w ubiegłym roku walczył o rentowność, w tym spodziewa się lepszych wyników finansowych. – W dwóch miesiącach IV kw. 2009 roku udało się osiągnąć pozytywny wynik z działalności operacyjnej, a osiągnięcie operacyjnego break-even nastąpiło wcześniej, niż przewidywaliśmy. Cały rok 2009 zamknęliśmy również z pozytywnym wynikiem finansowym. Pomogły w tym głęboka restrukturyzacja, nowa strategia programowa oraz udane transakcje finansowe – mówi Dąbski.

Jego zdaniem w tym roku zarówno wynik operacyjny, jak i przychody spółki znacznie się poprawią. TV Puls rozpoczął 2010 r. bez obciążeń restrukturyzacyjnych, które ciążyły mu w ubiegłym roku. – W 2009 roku nasze przychody nie przekroczyły 10 mln euro, ale w przyszłym powinniśmy ten poziom znacznie przekroczyć – mówi Dąbski.

TV Puls od czasu wycofania się ze spółki koncernu News Corp. jesienią 2008 r. poszukuje strategicznego inwestora. Nieoficjalnie wiadomo, że stacją interesowała się Telekomunikacja Polska, oficjalnie przyznały się do tego TVN i Point Group.

– Zgodnie z wcześniejszymi uzgodnieniami dotyczącymi oddzielenia misji od komercji oo. franciszkanie są partnerem pasywnym i wycofują się ze spółki. Natomiast działamy spokojnie, gdyż nie wybraliśmy jeszcze inwestora. Obecnie spółką interesuje się pięć polskich i zagranicznych podmiotów, ale żadna z dotychczasowych ofert nie była dla nas w pełni satysfakcjonująca. Jeśli w najbliższym czasie to się nie zmieni, TV Puls na jakiś czas odstąpi od szukania inwestora i samodzielnie będzie rozwijać swój potencjał – mówi Dąbski. Według szacunków analityków opracowanych przez Agencję Reutera 75 proc. udziałów TV Puls może być warte kilkadziesiąt milionów złotych.

Udział TV Puls w ogólnopolskiej widowni w 2009 r. wynosił według AGB Nielsen Media Research 1,13 proc. (rok wcześniej było to 0,8 proc.) – to dużo mniej niż innych prywatnych stacji naziemnych, które mają jednak większe zasięgi. Po uruchomieniu cyfrowej telewizji naziemnej TV Puls wraz z TVN, Polsatem i TV 4 będzie miała ogólnopolski zasięg naziemny i prawo do nadawania jeszcze jednej ogólnopolskiej stacji cyfrowej.

[i]masz pytanie, wyślij e-mail do autorki

[mail=m.lemanska@rp.pl]m.lemanska@rp.pl[/mail][/i]

Nową stacją w ofercie telewizji ma być skierowana do dzieci TV Puls Kids. Spółce zależy, by pojawiła się ona w ofercie naziemnej telewizji cyfrowej.

– Kanał dziecięcy wpisuje się w strategię stacji, zgodnie z którą TV Puls oferuje rozrywkę dla całej rodziny. Jesteśmy gotowi do jego stworzenia w każdej chwili. Mamy studia, relacje z dostawcami programów i sprzęt konieczny do uruchomienia takiego kanału oraz koncesję na jego nadawanie – mówi „Rz” Dariusz Dąbski, prezes i udziałowiec TV Puls (ma 75 proc. udziałów, pozostałe należą do oo. franciszkanów). Puls chce uruchomić nową stację w tym roku. Kanał ma jednak ruszyć wyłącznie z myślą o naziemnej telewizji cyfrowej, a jej właściwy start wciąż się opóźnia.

Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku