Cyfrowy Polsat zaoferował dostęp do internetu

Bezprzewodowy dostęp do internetu i telefonię komórkową w promocyjnych cenach zaproponował dziś dotychczasowym i nowym klientom usługi telewizyjnej Cyfrowy Polsat

Publikacja: 01.02.2010 16:52

Cyfrowy Polsat zaoferował dostęp do internetu

Foto: Fotorzepa, BS Bartek Sadowski

Cyfrowy, który testował tę usługę od końca listopada ubiegłego roku, zdecydował się na jej komercyjne uruchomienie. Jak poinformował, w pierwszym etapie zasięgiem usługi zostanie objętych blisko 20 milionów osób i 40 proc. jego obecnych klientów. Usługa dostępu do Internetu będzie realizowana w sieci budowanej przez Sferię dla spółki Aero 2, z którą Cyfrowy Polsat ma zawartą umowę o współpracy. - Wierzymy, że usługi zintegrowane zwiększą atrakcyjność naszej oferty na konkurencyjnym rynku płatnej telewizji, przyczynią się do wzrostu przychodów oraz zadowolenia klientów, a w konsekwencji ich lojalności – komentuje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Pierwsze komentarze wskazują, że dostępowa oferta satelitarnej platformy nie odbiega mocno od średniej rynkowej i jako taka nie stanowi zagrożenia dla konkurencji.

W pakiecie z telewizją za transfer 1,2GB danych miesięcznie abonent satelitarnej platformy zapłaci 30 zł, a za 3,2GB - 50 zł. Jest też pakiet z minimalnym transferem 200 MB za złotówkę, jednak w tej opcji za modem (produkcji chińskiego ZTE) trzeba zapłacić minimum 299 zł (umowa na trzy lata). Opłata aktywacyjna to 49 zł.

Cyfrowy Polsat chce związać ze sobą silniej klientów. Abonent zawierający umowę na warunkach jednej z promocji: "Z telewizją internet za 1 zł miesięcznie" musi zobowiązać się, że będzie utrzymywał w podstawowym okresie umowy jeden z siedmiu pakietów telewizyjnych (od Mini do SuperFilm), terminowo uiszczał opłaty i nie może obniżyć wybranego pakietu danych (może wybrać opcję wyższą).

- To nie jest oferta, która zabije rynek i popsuje wyniki dotychczasowym graczom - komentuje przedstawiciel jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych.

- Wygląda na to, że Cyfrowy Polsat nie chce być bardzo agresywnym graczem.

Nie przeceniałbym negatywnego wpływu tej oferty na rynek. Na chwilę obecną nie widać początków wojny cenowej w segmencie rynku szerokopasmowego dostępu do internetu - komentuje Paweł Puchalski, analityk DM BZ WBK. - Takie ukształtowanie początkowej oferty świadczy o tym, że spółka dba o marże - dodał.

Dla porównania, za transfer 2GB miesięcznie w Blueconnect (usługa dostępowa Polskiej Telefonii Cyfrowej) i iPlusie (Polkomtela) płaci się 49 zł, w Orange Free (Grupa TP), kupując przez internet - 39,5 zł. Oferty te różnią się prędkością przesyłu, choć minimalna to 2 Mb/s.

Internet Cyfrowego Polsatu można kupić na razie w 400 punktach w kraju. Mapa zasięgu uslugi zamieszczona na stronie internetowej operatora wskazuje, że obejmuje ona największe miasta i ich okolice, takie jak: Warszawa, Poznań, Trójmiasto, Katowice, czy Kraków. Białą plamą jest nadal Wrocław.

Na mocy umowy zawartej pomiędzy spółkami Cyfrowy Polsat a Aero2, usługa dostępu do internetu będzie realizowana w sieci budowanej przez firmę Sferia dla spółki Aero 2 w technologii Evolved HSPA - HSPA+. Sieć ta powstaje i wymaga nakładów inwestycyjnych. Aero 2 formalnie należy do jednego ze znanych prawników, jednak kojarzone jest z właścicielem Cyfrowego Polsatu i Sferii - Zygmuntem Solorzem-Żakiem. Biznesmen finansuje swoje inwestycje w telekomunikacji m.in. z dywidendy uzyskiwanej od Cyfrowego Polsatu. Dominik Libicki, prezes platformy podtrzymał politykę dywidendową spółki, która zakłada wypłacanie co roku 33-66 proc. zysku netto akcjonariuszom. W ubiegłym roku - przypomniał na antenie TVN CNBC - dywidenda sięgała nawet 75 proc. zysku z 2008 roku.

Transmisja danych w technologii HSPA+ pozwala na wykorzystanie pasma radiowego w najbardziej optymalny sposób - znacznie podwyższa prędkość transmisji danych, zmniejsza opóźnienia w transmisji i zwiększa pojemność sieci. Prędkość pobierania danych wynosi do 21 Mb/s, a wysyłania - do 5,76 Mb/s.

Cyfrowy Polsat wprowadził też dziś promocję na usługę telefonii komórkowej (bez aparatu). Tu także opłata aktywacyjna wynosi 49 zł. Dla abonenta platformy, abonament komórkowy to 1 zł. W nim mieści się 30 minut wymiennych na 90 smsów. Minuta poza abonamentem kosztuje 29 groszy, a sms 15 groszy.

W II kwartale bieżącego roku Cyfrowy Polsat wprowadzić ma abonament na trzy usługi: telewizję, internet i telefonię. Pod koniec roku chce poszerzyć ofertę o telefon stacjonarny.

Cyfrowy, który testował tę usługę od końca listopada ubiegłego roku, zdecydował się na jej komercyjne uruchomienie. Jak poinformował, w pierwszym etapie zasięgiem usługi zostanie objętych blisko 20 milionów osób i 40 proc. jego obecnych klientów. Usługa dostępu do Internetu będzie realizowana w sieci budowanej przez Sferię dla spółki Aero 2, z którą Cyfrowy Polsat ma zawartą umowę o współpracy. - Wierzymy, że usługi zintegrowane zwiększą atrakcyjność naszej oferty na konkurencyjnym rynku płatnej telewizji, przyczynią się do wzrostu przychodów oraz zadowolenia klientów, a w konsekwencji ich lojalności – komentuje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.

Pozostało 84% artykułu
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie