Cyfrowy, który testował tę usługę od końca listopada ubiegłego roku, zdecydował się na jej komercyjne uruchomienie. Jak poinformował, w pierwszym etapie zasięgiem usługi zostanie objętych blisko 20 milionów osób i 40 proc. jego obecnych klientów. Usługa dostępu do Internetu będzie realizowana w sieci budowanej przez Sferię dla spółki Aero 2, z którą Cyfrowy Polsat ma zawartą umowę o współpracy. - Wierzymy, że usługi zintegrowane zwiększą atrakcyjność naszej oferty na konkurencyjnym rynku płatnej telewizji, przyczynią się do wzrostu przychodów oraz zadowolenia klientów, a w konsekwencji ich lojalności – komentuje Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu.
Pierwsze komentarze wskazują, że dostępowa oferta satelitarnej platformy nie odbiega mocno od średniej rynkowej i jako taka nie stanowi zagrożenia dla konkurencji.
W pakiecie z telewizją za transfer 1,2GB danych miesięcznie abonent satelitarnej platformy zapłaci 30 zł, a za 3,2GB - 50 zł. Jest też pakiet z minimalnym transferem 200 MB za złotówkę, jednak w tej opcji za modem (produkcji chińskiego ZTE) trzeba zapłacić minimum 299 zł (umowa na trzy lata). Opłata aktywacyjna to 49 zł.
Cyfrowy Polsat chce związać ze sobą silniej klientów. Abonent zawierający umowę na warunkach jednej z promocji: "Z telewizją internet za 1 zł miesięcznie" musi zobowiązać się, że będzie utrzymywał w podstawowym okresie umowy jeden z siedmiu pakietów telewizyjnych (od Mini do SuperFilm), terminowo uiszczał opłaty i nie może obniżyć wybranego pakietu danych (może wybrać opcję wyższą).
- To nie jest oferta, która zabije rynek i popsuje wyniki dotychczasowym graczom - komentuje przedstawiciel jednego z największych operatorów telekomunikacyjnych.