Reklama

Wydawnictwa będą obalać mity szkodzące prasie

Przeciwdziałanie umniejszaniu roli prasy na rynku reklamy i mediów to główny cel ogólnopolskiej akcji informacyjnej koordynowanej przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy

Publikacja: 27.04.2010 02:01

Przedstawiciele wydawców spotkali się wczoraj, aby przedyskutować plan działania.

– Coraz częściej wpływy reklamowe dzienników i magazynów przedstawiane są np. w zestawieniach wpływów osobno i wtedy na drugim miejscu pojawia się Internet. Równie dobrze moglibyśmy dzielić wpływy Internetu na wpływy z portali i serwisów społecznościowych. To prasa jest drugim co do wielkości medium reklamowym w Polsce – tłumaczył Jerzy Karwelis, z zarządu ZKDP.

[wyimek]1,42 mld zł wyniosły wg domu mediowego Starlink wydatki na reklamę w prasie w 2009 r. [/wyimek]

Działania na razie są przewidziane na dwa lata. Budżet na ten rok wynosi ok. 500 tys. zł, ale może wzrosnąć. We wrześniu ruszy w sieci specjalistyczny portal o prasie, a jeszcze w maju m.in. we współpracy ze spółką Polskie Badania Czytelnictwa ma powstać pierwszy z serii raportów o rynku prasy w Polsce.

Jesienią na konferencję Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych INMA w Krakowie ma powstać raport z najciekawszymi przykładami pokazującymi, jak prasa potrafi się odnaleźć na rynku reklamy. Zespół powołany przy ZKDP przygotował też np. informacje na temat rynku i cech prasy. Dla media plannerów i reklamodawców wydawcy i ZKDP będą prowadzić szkolenia i warsztaty mające poprawić wiedzę o prasie jako medium reklamowym.

Reklama
Reklama

– Chcemy zdemitologizować relację Internet – prasa. Paradoksalnie Internet ustawił się na rynku w opozycji do prasy. Działalność wydawców trzeba dziś postrzegać jako to, co ukazuje się w wydaniach papierowych i w Internecie – mówił Rafał Oracz, dyrektor generalny CR Media Consulting.

W maju ruszy też akcja, która ma na celu prześledzenie, jak szybko i szeroko informacje zamieszczane przez prasę rozprzestrzeniają się w innych mediach.

Przedstawiciele wydawców spotkali się wczoraj, aby przedyskutować plan działania.

– Coraz częściej wpływy reklamowe dzienników i magazynów przedstawiane są np. w zestawieniach wpływów osobno i wtedy na drugim miejscu pojawia się Internet. Równie dobrze moglibyśmy dzielić wpływy Internetu na wpływy z portali i serwisów społecznościowych. To prasa jest drugim co do wielkości medium reklamowym w Polsce – tłumaczył Jerzy Karwelis, z zarządu ZKDP.

Reklama
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Reklama
Reklama