Przedstawiciele wydawców spotkali się wczoraj, aby przedyskutować plan działania.
– Coraz częściej wpływy reklamowe dzienników i magazynów przedstawiane są np. w zestawieniach wpływów osobno i wtedy na drugim miejscu pojawia się Internet. Równie dobrze moglibyśmy dzielić wpływy Internetu na wpływy z portali i serwisów społecznościowych. To prasa jest drugim co do wielkości medium reklamowym w Polsce – tłumaczył Jerzy Karwelis, z zarządu ZKDP.
[wyimek]1,42 mld zł wyniosły wg domu mediowego Starlink wydatki na reklamę w prasie w 2009 r. [/wyimek]
Działania na razie są przewidziane na dwa lata. Budżet na ten rok wynosi ok. 500 tys. zł, ale może wzrosnąć. We wrześniu ruszy w sieci specjalistyczny portal o prasie, a jeszcze w maju m.in. we współpracy ze spółką Polskie Badania Czytelnictwa ma powstać pierwszy z serii raportów o rynku prasy w Polsce.
Jesienią na konferencję Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych INMA w Krakowie ma powstać raport z najciekawszymi przykładami pokazującymi, jak prasa potrafi się odnaleźć na rynku reklamy. Zespół powołany przy ZKDP przygotował też np. informacje na temat rynku i cech prasy. Dla media plannerów i reklamodawców wydawcy i ZKDP będą prowadzić szkolenia i warsztaty mające poprawić wiedzę o prasie jako medium reklamowym.