Skąd pieniądze na rozwój „Wprost”

Point Group wdraża nową strategię rozwoju tygodnika. Jak chce sfinansować rozwój pisma? Może liczyć na przypływ gotówki w wyniku podniesienia kapitału zakładowego

Publikacja: 27.05.2010 03:34

Michał Lisiecki prezes Platformy Mediowej Point Group

Michał Lisiecki prezes Platformy Mediowej Point Group

Foto: Fotorzepa, Małgorzata Pstrągowska Mał Małgorzata Pstrągowska

Platforma Mediowa Point Group, do której należą m.in. czasopisma „Wprost”, „Film” i „Machina”, poinformowała, że wdraża nową, opracowaną wspólnie z agencją Demo Effective Launching, strategię rozwoju zakupionego w marcu tego roku tygodnika „Wprost”. Pierwszym jej elementem było ogłoszone we wtorek zatrudnienie na stanowisku redaktora naczelnego „Wprost” Tomasza Lisa. Spotkało się to z pozytywną reakcją inwestorów – we wtorek kurs PMPG wzrósł o 1,22 proc., a w środę o kolejne 1,2 proc.

– Opracowana strategia pozwoli AWR Wprost na działania adekwatne do potrzeb rynku oraz przywrócenie silnej pozycji wśród tygodników opinii – zapewnia wydawca.

A ta pozycja stopniowo słabnie. W I kwartale tzw. rozpowszechnianie płatne tygodnika według danych ZKDP spadło rok do roku o 28,5 proc. do 79,6 tys. egz.

Zmiany w tytule będą wymagały inwestycji. Niemałą kwotę może pochłonąć kampania promocyjna. Kiedy Edipresse promowało „Party” kampania pochłonęła 6 mln zł.

Z pieniędzmi na ten cel może być ciężko. Grupa zamknęła I kwartał z 2,1 mln zł straty na działalności operacyjnej oraz ujemnym wynikiem netto (-3,1 mln zł) przy spadających przychodach (rok do roku skurczyły się o 7,6 proc. do 15,2 mln zł). Na koniec I kwartału spółka miała 1,87 mln zł wolnych środków.

Spółka może czekać na zastrzyk świeżej gotówki z rynku – wciąż planuje podniesienie kapitału zakładowego z blisko 104 mln zł o maksymalnie 10,38 mln zł. Uchwała w tej sprawie została przyjęta w styczniu. Zarząd podjął decyzję o pozbawieniu dotychczasowych akcjonariuszy prawa poboru. Akcje nowej emisji mają zostać nabyte w ramach oferty prywatnej.

– Emisja jest otwarta na podstawie wcześniejszych uchwał, nic się nie zmieniło co do jej formy. Zarząd nie podjął decyzji o jej zamknięciu – mówi „Rz” Anna Pawłowska-Pojawa, rzeczniczka Point Group. Spółka liczy, że podniesienie kapitału wzbogaci grupę o ponad 20 mln zł (zarząd przewiduje przedział cenowy dla akcji 2,1 – 2,6 zł).

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie