Platforma Mediowa Point Group, do której należą m.in. czasopisma „Wprost”, „Film” i „Machina”, poinformowała, że wdraża nową, opracowaną wspólnie z agencją Demo Effective Launching, strategię rozwoju zakupionego w marcu tego roku tygodnika „Wprost”. Pierwszym jej elementem było ogłoszone we wtorek zatrudnienie na stanowisku redaktora naczelnego „Wprost” Tomasza Lisa. Spotkało się to z pozytywną reakcją inwestorów – we wtorek kurs PMPG wzrósł o 1,22 proc., a w środę o kolejne 1,2 proc.
– Opracowana strategia pozwoli AWR Wprost na działania adekwatne do potrzeb rynku oraz przywrócenie silnej pozycji wśród tygodników opinii – zapewnia wydawca.
A ta pozycja stopniowo słabnie. W I kwartale tzw. rozpowszechnianie płatne tygodnika według danych ZKDP spadło rok do roku o 28,5 proc. do 79,6 tys. egz.
Zmiany w tytule będą wymagały inwestycji. Niemałą kwotę może pochłonąć kampania promocyjna. Kiedy Edipresse promowało „Party” kampania pochłonęła 6 mln zł.
Z pieniędzmi na ten cel może być ciężko. Grupa zamknęła I kwartał z 2,1 mln zł straty na działalności operacyjnej oraz ujemnym wynikiem netto (-3,1 mln zł) przy spadających przychodach (rok do roku skurczyły się o 7,6 proc. do 15,2 mln zł). Na koniec I kwartału spółka miała 1,87 mln zł wolnych środków.