Rekordowo dużo maluchów i nastolatków (w wieku 4-15 lat) oglądało film animowany "Ratatuj" pokazywany w TVP1w Nowy Rok - aż 833 tys. Drugą najpopularniejszą produkcją dziecięcą był "Alvin i wiewiórki" w Polsacie nadany 5. marca - obejrzało go 789 tys. dzieci. Wśród stacji kierowanych tylko do dzieci największe udziały w widowni mają Disney Channel, Disney HD i Cartoon Network.
Kanały dla dzieci, choć kosztowne, bo wymagają sporych inwestycji w program (rodzice bardzo zwracają uwagę na to, co oglądają ich pociechy), wciąż kuszą nadawców, którzy rozważają kolejne takie stacje - w marcu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zezwolił Telewizji Polsat na stworzenie spółki z firmą JimJam CEE, do której należy kanał dla przedszkolaków JimJam.
Z kolei Markus Tellenbach, prezes TVN, w rozmowie z "Rz" zapowiedział, że grupa może w przyszłym roku ruszyć z kolejnymi nowymi stacjami. - W Polsce jest miejsce na nowy kanał dla dzieci oferujący wysokiej jakości treści. To tylko jeden przykład obszaru, w którym wciąż możemy się rozwinąć - mówił wtedy.