Ożywienie dopiero po roku uśpienia

Polski rynek reklamy może być wart pod koniec 2011 r. prawie 7,5 mld zł – szacują analitycy domu mediowego ZenithOptimedia

Publikacja: 18.06.2010 06:13

Skok wartości rynku nie będzie jednak zasługą tego, ale dopiero przyszłego roku, gdy wzrost sięgnie 7,3 proc.

W 2010 r. ma być zdecydowanie gorzej. Jeszcze do niedawna analitycy wieszczyli 3,2 proc. wzrostu. W najnowszej prognozie jest to już tylko 1,2 proc. Oczywiście najlepiej będzie sobie radzić Internet (wzrost o 16,1 proc.). Na reklamowym plusie będą też telewizja i kino.

– Tegoroczne szacunki dla pozostałych mediów są w wielu przypadkach gorsze, niż oczekiwano na początku roku – zaznaczają eksperci.

[wyimek]6,9 mld zł - prognozowana wartość rynku reklamy w Polsce w 2010 r.[/wyimek]

W marcu szacowali np., że w tym roku rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie o 7,3 proc., teraz prognozują jego spadek o 5,8 proc. (do ok. 553 mln zł). Optymizm dla tego segmentu rynku wynikał z wyborów prezydenckich, tyle że kampania ruszyła nagle i ma inny charakter niż w poprzednich latach..

Niższe od wcześniej prognozowanych będą zwyżki w segmentach telewizyjnym i radiowym. Głębsze spadki odnotuje prasa. Za to reklama internetowa wzrośnie szybciej i ma w tym roku szansę na dobicie do 930 mln zł (poprzednie szacunki mówiły o 910 mln zł).

– Można zaobserwować powrót reklam marek, które podczas kryzysu były całkowicie nieaktywne lub słabo widoczne w Internecie – komentuje Filip Hołowczyc, dyrektor zarządzający Zed Digital. W przyszłym roku Internet ma rosnąć w tempie 21,7 proc., telewizja – o 7,7 proc., radio – o 5 proc., a outdoor o 5,8 proc. Pierwszy od dwóch lat wzrost odnotują magazyny (1,6 proc.), a spadki w segmencie dzienników osłabną (do -3,4 proc.).

Skok wartości rynku nie będzie jednak zasługą tego, ale dopiero przyszłego roku, gdy wzrost sięgnie 7,3 proc.

W 2010 r. ma być zdecydowanie gorzej. Jeszcze do niedawna analitycy wieszczyli 3,2 proc. wzrostu. W najnowszej prognozie jest to już tylko 1,2 proc. Oczywiście najlepiej będzie sobie radzić Internet (wzrost o 16,1 proc.). Na reklamowym plusie będą też telewizja i kino.

Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?