Skok wartości rynku nie będzie jednak zasługą tego, ale dopiero przyszłego roku, gdy wzrost sięgnie 7,3 proc.
W 2010 r. ma być zdecydowanie gorzej. Jeszcze do niedawna analitycy wieszczyli 3,2 proc. wzrostu. W najnowszej prognozie jest to już tylko 1,2 proc. Oczywiście najlepiej będzie sobie radzić Internet (wzrost o 16,1 proc.). Na reklamowym plusie będą też telewizja i kino.
– Tegoroczne szacunki dla pozostałych mediów są w wielu przypadkach gorsze, niż oczekiwano na początku roku – zaznaczają eksperci.
[wyimek]6,9 mld zł - prognozowana wartość rynku reklamy w Polsce w 2010 r.[/wyimek]
W marcu szacowali np., że w tym roku rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie o 7,3 proc., teraz prognozują jego spadek o 5,8 proc. (do ok. 553 mln zł). Optymizm dla tego segmentu rynku wynikał z wyborów prezydenckich, tyle że kampania ruszyła nagle i ma inny charakter niż w poprzednich latach..