Reklama

Ożywienie dopiero po roku uśpienia

Polski rynek reklamy może być wart pod koniec 2011 r. prawie 7,5 mld zł – szacują analitycy domu mediowego ZenithOptimedia

Publikacja: 18.06.2010 06:13

Skok wartości rynku nie będzie jednak zasługą tego, ale dopiero przyszłego roku, gdy wzrost sięgnie 7,3 proc.

W 2010 r. ma być zdecydowanie gorzej. Jeszcze do niedawna analitycy wieszczyli 3,2 proc. wzrostu. W najnowszej prognozie jest to już tylko 1,2 proc. Oczywiście najlepiej będzie sobie radzić Internet (wzrost o 16,1 proc.). Na reklamowym plusie będą też telewizja i kino.

– Tegoroczne szacunki dla pozostałych mediów są w wielu przypadkach gorsze, niż oczekiwano na początku roku – zaznaczają eksperci.

[wyimek]6,9 mld zł - prognozowana wartość rynku reklamy w Polsce w 2010 r.[/wyimek]

W marcu szacowali np., że w tym roku rynek reklamy zewnętrznej wzrośnie o 7,3 proc., teraz prognozują jego spadek o 5,8 proc. (do ok. 553 mln zł). Optymizm dla tego segmentu rynku wynikał z wyborów prezydenckich, tyle że kampania ruszyła nagle i ma inny charakter niż w poprzednich latach..

Reklama
Reklama

Niższe od wcześniej prognozowanych będą zwyżki w segmentach telewizyjnym i radiowym. Głębsze spadki odnotuje prasa. Za to reklama internetowa wzrośnie szybciej i ma w tym roku szansę na dobicie do 930 mln zł (poprzednie szacunki mówiły o 910 mln zł).

– Można zaobserwować powrót reklam marek, które podczas kryzysu były całkowicie nieaktywne lub słabo widoczne w Internecie – komentuje Filip Hołowczyc, dyrektor zarządzający Zed Digital. W przyszłym roku Internet ma rosnąć w tempie 21,7 proc., telewizja – o 7,7 proc., radio – o 5 proc., a outdoor o 5,8 proc. Pierwszy od dwóch lat wzrost odnotują magazyny (1,6 proc.), a spadki w segmencie dzienników osłabną (do -3,4 proc.).

Skok wartości rynku nie będzie jednak zasługą tego, ale dopiero przyszłego roku, gdy wzrost sięgnie 7,3 proc.

W 2010 r. ma być zdecydowanie gorzej. Jeszcze do niedawna analitycy wieszczyli 3,2 proc. wzrostu. W najnowszej prognozie jest to już tylko 1,2 proc. Oczywiście najlepiej będzie sobie radzić Internet (wzrost o 16,1 proc.). Na reklamowym plusie będą też telewizja i kino.

Reklama
Media
Zygmunt Solorz odwołany. Cyfrowy Polsat ma nowego prezesa
Media
„Rzeczpospolita” i „The New York Times” razem w nowej ofercie subskrypcyjnej
Media
Prawnik dzieci Zygmunta Solorza o sporze o sukcesję: do ugody wystarczy dobra wola
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Reklama
Reklama