Według MPG na koniec roku rynek może wzrosnąć rok do roku nawet o 14,3 proc. To bardzo optymistyczne prognozy. Wcześniej eksperci szacowali tegoroczny wzrost maksymalnie na 3-5 proc. - Obserwacje wskaźników makroekonomicznych wskazują na umacniające się pozytywne nastawienie konsumentów co do najbliższej przyszłości - piszą analitycy z MPG. Ich zdaniem rosnący wyprzedzający wskaźnik ufności konsumenckiej może pozytywnie wpłynąć na decyzje reklamodawców co do wielkości wydawanych budżetów reklamowych. Jak szacuje MPG, już w I połowie tego roku dwudziestu największych reklamodawców zwiększyło swoje wydatki reklamowe rok do roku o 18 proc. (najszybciej rosły wydatki firm z sektorów: dóbr szybko zbywalnych i farmaceutycznym).

[srodtytul]Więcej reklam w telewizji, mniej w gazetach[/srodtytul]

Bardzo dobrze sprzedawały się reklamy zwłaszcza w telewizyjnych kanałach tematycznych. Liczba sprzedanych i wyemitowanych tzw. punktów GRP (reklam z gwarantowaną widownią) w stacjach tematycznych wzrosła rok do roku w I półroczu aż 50 proc., podczas gdy w czterech największych kanałach ogólnotematycznych - tylko o 2 proc. - We wszystkich głównych stacjach procent wykorzystanego, dostępnego ustawowo, czasu reklamowego zwiększył się w porównaniu do analogicznego okresu w 2009 roku -podaje MPG. Średnio o 10 proc. spadła natomiast w I półroczu liczba reklam, jakie ukazały się w gazetach, a o 6 proc. - w magazynach. Spadła też liczba reklam na nośnikach reklamy zewnętrznej, a w radiu liczba emisji reklam zwiększyła się w stacjach ogólnopolskich, a w regionalnych utrzymała się na poziomie z I półrocza 2009 r.