Ze swojej strony telewizja CNBC dostarczy własne teksty oraz filmy wideo, które będą następnie publikowane na stronach należących do Yahoo. Dodatkowo obie firmy rozpoczną współpracę, której owocem będą dodatkowe unikatowe treści wideo, które będą wykorzystywane w Internecie.
Rola Yahoo w tym partnerstwie opiera się głównie na możliwościach stworzonej przez spółkę platformy Internetowej. Współpraca pozwoli telewizji CNBC dotrzeć ze swoimi materiałami do szerszego grona odbiorców.
- Zawiązanie porozumienia jest ważnym krokiem dla Yahoo na drodze do stania się liderem na rynku mediów – powiedział Robertson Barrett, wiceprezes Yahoo.
Serwis Yahoo jest znany ze swojej polityki opierającej się na sojuszach i partnerskich porozumieniach. CNBC nie jest pierwszą spółką z branży, której treści będą publikowane na serwisie. Wcześniej podobne umowy szefowie Yahoo zawarli z takimi spółkami jak Reuters, Associated Press, Dow Jones, ABC News czy Walt Disney.
Porozumienie Yahoo z CNBC będzie ma jeszcze jeden cel. Obie spółki chciałyby wprowadzić odpłatność za dostęp do własnych unikatowych treści. Partnerstwo przy ich tworzeniu pozwoli zwiększyć tak ich jakość jak i ilość. A jest o co walczyć. Jak informuje serwis comScore data serwisy informacyjne obu firm odwiedza codziennie około 40 mln osób.