Rosnąca przepustowość łączy internetowych oraz łatwość (chodzi o płatności), z jaką można robić zakupy przez Internet, sprawia, że coraz większa część gier komputerowych sprzedaje się w postaci cyfrowej przez sieć. Trend ten jest zauważalny również w Polsce. Dlatego sprzedawcy tego typu produktów bardzo mocno stawiają na rozwijanie cyfrowego kanału docierania do klientów.
Głośno o wejściu na ten rynek mówi m.in. Allegro. Nad nową platformą do sprzedaży e-gier pracuje też Gram.pl, jeden z największych w Polsce e-sklepów z grami. Przedstawiciele Action, do którego należy Gram.pl, nie ukrywają, że chcą, żeby serwis był największym sprzedawcą gier przez Internet w naszym kraju. O fotel ten zabiega też Muve.pl, który sprzedaje gry zarówno w wersji pudełkowej, jak i cyfrowej.
Ambicje bycia liderem tego segmentu ma też CDP.pl. Serwis należący do CD Projektu Red, jednego z największych dystrybutorów gier w Polsce, wystartował ponad miesiąc temu. Obecnie ma w katalogu ponad 80 tytułów. Katalog wkrótce powiększy się o kilkadziesiąt pozycji ze stajni Ubisoftu, jednego z największych na świecie producentów gier komputerowych. – To pierwszy tak duży partner, który powierzył nam sprzedaż swoich gier w postaci cyfrowej, mimo że nie dystrybuujemy jego pozycji w wersjach pudełkowych – podkreśla Michał Gembicki, członek zarządu CDP.pl. Zapowiada dalsze poszerzanie portfolio. – Rozmawiamy z kolejnymi wiodącymi producentami. Mam nadzieję, że do końca roku będziemy mogli pochwalić się kolejną umową podobną do podpisanej z Ubisoftem – oświadcza. Do połowy przyszłego roku serwis chce współpracować ze wszystkimi największymi producentami gier na świecie. – Naszym celem jest, żeby do wakacji mieć w katalogu 300–350 gier – oznajmia. Twierdzi, że jedną z przewag CDP.pl nad konkurencją jest fakt, iż będąc częścią grupy CD Projekt Red, ma dostęp do wszystkich liderów branży. – Budowa tego typu relacji nie jest łatwą sprawą – uważa.
Gembicki deklaruje, że istotnym kawałkiem biznesu CDP.pl ma być sprzedaż do klientów komercyjnych. – Coraz częściej firmy sprzedające różnego rodzaju produkty chcą zachęcać klientów do ich nabywania dodając do nich gry komputerowe. Dla nas jest to okazja do sprzedaży dużych wolumenów gier – wyjaśnia Gembicki. CDP.pl nawiązał m.in. współpracę z Lenovo. Każdy, kto przed świętami kupi nowy komputer tego producenta, dostanie za darmo kod pozwalający mu na ściągnięcie obu części „Wiedźmina".
Strategicznie CDP.pl ma być platformą sprzedającą różne produkty w wersji cyfrowej. – Gry komputerowe to niejedyny produkt, który można ściągnąć przez Internet na domowy czy firmowy komputer – twierdzi szef serwisu.