Reklama
Rozwiń

Cyfrowy Poslat wspina się wyżej

Platforma telewizyjna Zygmunta Solorza-Żaka w ramach świątecznej walki o abonenta wprowadziła nowy pakiet programowy.

Publikacja: 23.11.2012 00:42

Cyfrowy Polsat walczy o poprawę wyników

Cyfrowy Polsat walczy o poprawę wyników

Foto: Rzeczpospolita

W świątecznej ofercie Cyfrowego Polsatu nie ma telewizorów czy konsol do gier, jak w nazwanej „jesienną" ofercie Cyfry+. W najlepszym dla operatorów kwartale roku platforma Zygmunta Solorza-Żaka zawalczy o abonentów tabletami i m.in. poszerzonym zestawem programowym. Dołączyła do oferty 20 kanałów, w tym – nowy – Polsat Food.

W platformie miliardera widać też nieco inne podejście do rynku. Poszerzyła ona portfel o kosztujący 49,9 zł Pakiet Familijny Max HD, obejmujący 86 kanałów, w tym wracające do oferty kanały BBC. To o około 10 zł więcej od średniego abonamentu uiszczanego przez użytkowników platformy (39,5 zł).

–Ten nowy pakiet wypełnia lukę, która – zorientowaliśmy się – istnieje – mówił Dominik Libicki, prezes Cyfrowego Polsatu. – 50 zł za telewizję to psychologiczna bariera abonentów, którą trudno przełamać – wyjaśniał decyzję o cenie. – Liczymy, że ten i inne nowe pakiety spowodują zakładany wzrost ARPU, a także EBITDA – mówił. W III kw. br. ARPU, czyli średni miesięczny przychód od abonenta Pakietu Familijnego, wynosił 47,1 zł.

Libicki poinformował, że 29 listopada spółka przedstawi nową ofertę serwisu Ipla i strategię pozycjonowania go na rynku. Wiadomo już, że ten i drugi serwis internetowy – HBO Go – stają się integralną częścią oferty platformy. Rachunki z opłatami za te serwisy będą przychodzić do klientów Cyfrowego Polsatu wraz z fakturą z abonamentem.

Dominik Libicki nie powiedział, na zdobycie ilu abonentów platforma liczy w kwartale obejmującym gorący okres świąteczny. Przyznał natomiast, że widać, iż klienci łączących się platform „n" i Cyfra+ zamarli w oczekiwaniu, co zaproponuje im połączony podmiot. Może to oznaczać, że klienci mniej chętnie będą się decydować na oferty konkurencji. W tym kontekście nowego znaczenia nabiera hasło świątecznej kampanii reklamowej platformy: „Wybieraj mądrze na święta, żebyś nie żałował po świętach".

Cyfrowy Polsat jak inni operatorzy płatnej telewizji liczy, że skorzysta na wyłączeniu analogowej telewizji w Polsce. Ciekawostką w ofercie firmy jest tablet odbierający bezpłatne kanały naziemnej telewizji (Fergusson). – Tablet z kanałami płatnymi wejdzie do oferty w 2013 roku – zapowiedział Libicki.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji