Reklama
Rozwiń

Światowy rynek reklamy w górę mimo spowolnienia

I tak samo będzie w kolejnych latach – prognozuje eMarketer. W tym roku globalne wydatki na promocję sięgnęły 518,8 mld dol., o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem

Publikacja: 01.01.2013 00:06

Światowy rynek reklamy w górę mimo spowolnienia

Foto: Bloomberg

- Pomimo obaw o trwające lub powracające spowolnienie gospodarcze w wielu krajach  świata, branża reklamowa będzie w najbliższych latach zdrowo rosła, napędzana przede wszystkim przez wzrosty na rynkach rozwijających się – konstatują analitycy eMarketera w swoim najnowszym raporcie.

W przyszłym roku globalne wydatki na promocję wzrosną o 5,2 proc. do 545,75 mld dol., a w kolejnych latach odpowiednio o: 5,4 proc., 4,5 proc. oraz 4,6 proc. Dzięki temu w 2016 roku rynek reklamy na świecie będzie wart już 628,21 mld dol. – Najszybszego wzrostu doświadczą kraje Ameryki Południowej, gdzie wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 11 proc. do 34,66 mld dol., a do 2016 roku sięgną 51,33 mld dol. Szybciej niż globalny rynek będą też rosły rejon Azji i Pacyfiku, Europa Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka. Ameryka Północna i Europa Zachodnia odnotują znacznie słabsze wzrosty – podaje eMarketer.

Drugi największy reklamowy rynek świata to jeszcze w tym roku nadal Japonia, ale w 2014 roku przeskoczą go Chiny, które obecnie są trzecim krajem reklamowym świata.

Najszybciej wzrósł w tym roku rynek argentyński: o 20,1 proc., rosyjski (o 15 proc.) oraz chiński (bez Hong Kongu) i indonezyjski – oba zyskały po 13 proc. Najgorzej wypadły Hiszpania (spadek wydatków o 7 proc.), Włochy (- 5 proc.) i Finlandia (- 2 proc.). - Na największym światowym rynku reklamy w USA wydatki wzrosły w tym roku o 4,9 proc. do 166 mld dol. i dzięki podobnego poziomu wzrostom w najbliższych latach do 2016 roku sięgną 190 mld dol. – podaje eMarketer.

Polski rynek reklamy i w tym i w przyszłym roku się skurczy – podają domy mediowe działające na naszym rynku.

Szczegółowe prognozy wielkości polskich wydatków reklamowych przeczytaj  w papierowym wydaniu „Rz" i na portalu ekonomia24.pl 2 stycznia

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji