Reklama

Światowy rynek reklamy w górę mimo spowolnienia

I tak samo będzie w kolejnych latach – prognozuje eMarketer. W tym roku globalne wydatki na promocję sięgnęły 518,8 mld dol., o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem

Publikacja: 01.01.2013 00:06

Światowy rynek reklamy w górę mimo spowolnienia

Foto: Bloomberg

- Pomimo obaw o trwające lub powracające spowolnienie gospodarcze w wielu krajach  świata, branża reklamowa będzie w najbliższych latach zdrowo rosła, napędzana przede wszystkim przez wzrosty na rynkach rozwijających się – konstatują analitycy eMarketera w swoim najnowszym raporcie.

W przyszłym roku globalne wydatki na promocję wzrosną o 5,2 proc. do 545,75 mld dol., a w kolejnych latach odpowiednio o: 5,4 proc., 4,5 proc. oraz 4,6 proc. Dzięki temu w 2016 roku rynek reklamy na świecie będzie wart już 628,21 mld dol. – Najszybszego wzrostu doświadczą kraje Ameryki Południowej, gdzie wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 11 proc. do 34,66 mld dol., a do 2016 roku sięgną 51,33 mld dol. Szybciej niż globalny rynek będą też rosły rejon Azji i Pacyfiku, Europa Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka. Ameryka Północna i Europa Zachodnia odnotują znacznie słabsze wzrosty – podaje eMarketer.

Drugi największy reklamowy rynek świata to jeszcze w tym roku nadal Japonia, ale w 2014 roku przeskoczą go Chiny, które obecnie są trzecim krajem reklamowym świata.

Najszybciej wzrósł w tym roku rynek argentyński: o 20,1 proc., rosyjski (o 15 proc.) oraz chiński (bez Hong Kongu) i indonezyjski – oba zyskały po 13 proc. Najgorzej wypadły Hiszpania (spadek wydatków o 7 proc.), Włochy (- 5 proc.) i Finlandia (- 2 proc.). - Na największym światowym rynku reklamy w USA wydatki wzrosły w tym roku o 4,9 proc. do 166 mld dol. i dzięki podobnego poziomu wzrostom w najbliższych latach do 2016 roku sięgną 190 mld dol. – podaje eMarketer.

Polski rynek reklamy i w tym i w przyszłym roku się skurczy – podają domy mediowe działające na naszym rynku.

Reklama
Reklama

Szczegółowe prognozy wielkości polskich wydatków reklamowych przeczytaj  w papierowym wydaniu „Rz" i na portalu ekonomia24.pl 2 stycznia

Media
Miliarder chętny na zakup TikToka „w zawieszeniu”. Co zrobi Donald Trump?
Media
Zmiany w zarządzie Gremi Media
Media
Złote Spinacze 2025. To oni zwyciężyli
Media
To nie koniec wyścigu o Warner Bros. Discovery. Paramount składa ofertę wrogiego przejęcia
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama