Światowy rynek reklamy w górę mimo spowolnienia

I tak samo będzie w kolejnych latach – prognozuje eMarketer. W tym roku globalne wydatki na promocję sięgnęły 518,8 mld dol., o 5,4 proc. więcej niż przed rokiem

Publikacja: 01.01.2013 00:06

Światowy rynek reklamy w górę mimo spowolnienia

Foto: Bloomberg

- Pomimo obaw o trwające lub powracające spowolnienie gospodarcze w wielu krajach  świata, branża reklamowa będzie w najbliższych latach zdrowo rosła, napędzana przede wszystkim przez wzrosty na rynkach rozwijających się – konstatują analitycy eMarketera w swoim najnowszym raporcie.

W przyszłym roku globalne wydatki na promocję wzrosną o 5,2 proc. do 545,75 mld dol., a w kolejnych latach odpowiednio o: 5,4 proc., 4,5 proc. oraz 4,6 proc. Dzięki temu w 2016 roku rynek reklamy na świecie będzie wart już 628,21 mld dol. – Najszybszego wzrostu doświadczą kraje Ameryki Południowej, gdzie wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 11 proc. do 34,66 mld dol., a do 2016 roku sięgną 51,33 mld dol. Szybciej niż globalny rynek będą też rosły rejon Azji i Pacyfiku, Europa Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka. Ameryka Północna i Europa Zachodnia odnotują znacznie słabsze wzrosty – podaje eMarketer.

Drugi największy reklamowy rynek świata to jeszcze w tym roku nadal Japonia, ale w 2014 roku przeskoczą go Chiny, które obecnie są trzecim krajem reklamowym świata.

Najszybciej wzrósł w tym roku rynek argentyński: o 20,1 proc., rosyjski (o 15 proc.) oraz chiński (bez Hong Kongu) i indonezyjski – oba zyskały po 13 proc. Najgorzej wypadły Hiszpania (spadek wydatków o 7 proc.), Włochy (- 5 proc.) i Finlandia (- 2 proc.). - Na największym światowym rynku reklamy w USA wydatki wzrosły w tym roku o 4,9 proc. do 166 mld dol. i dzięki podobnego poziomu wzrostom w najbliższych latach do 2016 roku sięgną 190 mld dol. – podaje eMarketer.

Polski rynek reklamy i w tym i w przyszłym roku się skurczy – podają domy mediowe działające na naszym rynku.

Szczegółowe prognozy wielkości polskich wydatków reklamowych przeczytaj  w papierowym wydaniu „Rz" i na portalu ekonomia24.pl 2 stycznia

- Pomimo obaw o trwające lub powracające spowolnienie gospodarcze w wielu krajach  świata, branża reklamowa będzie w najbliższych latach zdrowo rosła, napędzana przede wszystkim przez wzrosty na rynkach rozwijających się – konstatują analitycy eMarketera w swoim najnowszym raporcie.

W przyszłym roku globalne wydatki na promocję wzrosną o 5,2 proc. do 545,75 mld dol., a w kolejnych latach odpowiednio o: 5,4 proc., 4,5 proc. oraz 4,6 proc. Dzięki temu w 2016 roku rynek reklamy na świecie będzie wart już 628,21 mld dol. – Najszybszego wzrostu doświadczą kraje Ameryki Południowej, gdzie wydatki na reklamę zwiększą się w tym roku o 11 proc. do 34,66 mld dol., a do 2016 roku sięgną 51,33 mld dol. Szybciej niż globalny rynek będą też rosły rejon Azji i Pacyfiku, Europa Wschodnia, Bliski Wschód i Afryka. Ameryka Północna i Europa Zachodnia odnotują znacznie słabsze wzrosty – podaje eMarketer.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie