– To niepokojące informacje, bo nowa internetowa rzeczywistość jest dla branży usługowo-handlowej bezlitosna. Przedsiębiorcy muszą słuchać co klienci mają do powiedzenia i reagować, dostosowując produkt czy usługę do oczekiwań. Muszą też dbać, aby te pozytywne informacje o nich były przekazywane dalej. W przeciwnym razie znikną z rynku pod ciężarem negatywnych ocen albo pod ciężarem anonimowości – mówi Waldemar Sokołowski, prezes Rzetelnej Firmy.

Jak zwracają uwagę eksperci, dzięki rozwojowi Internetu możliwość wymiany informacji między konsumentami jest niemal nieograniczona, przed konsumentem nie ukryje się więc słaba jakość produktu ani niski poziom obsługi klienta. Dla przedsiębiorców taka sytuacja stanowi niemałe wyzwanie. - Oznacza to, że oferta różnych firm jest nieustannie oceniana, a opinia przekazywana jest tysiącom potencjalnych klientów, którzy na tej podstawie zdecydują o ewentualnym zakupie danego produktu – zauważa Sokołowski.

Z grudniowego badania Domu Badawczego Maison i Buzz Media, wynika że aż 78 proc. Polaków wybierając produkty i usługi sugeruje się opinią otoczenia, a 85 proc. Polaków poleca znajomym produkty, z których są zadowoleni.