Reklama w komórkach rośnie na potęgę

W ubiegłym roku były o 82,8 proc. wyższe niż rok wcześniej i dobiły już do prawie 9 mld dol. – podała zrzeszająca działające w sieci firmy organizacja IAB.

Publikacja: 12.07.2013 14:36

Reklama w komórkach rośnie na potęgę

Foto: Bloomberg

Generujące największą część rynku wpływy z reklamy w mobilnych wyszukiwarkach sięgnęły 3,54 mld dol., o 88,8 proc. więcej niż rok wcześniej, reklama graficzna opracowywana zmyślą o użytkownikach Internetu w komórkach kosztowała firmy 2,66 mld dol., czyli o 87,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a reklama polegająca na wysyłaniu do użytkowników komórek informacji reklamowych była warta 589 mln dol., o 40,2 proc. więcej niż przed rokiem. Łącznie światowy rynek reklamy w komórkach dobił w 2012 roku do 8,9 mld dol.

Geograficznie najsilniejszym regionem w tej branży jest rejon Azji i Pacyfiku, który odpowiadał za 40,2 proc. wpływów globalnych (3,56 mld dol.). Kolejne były Ameryka Północna (3,53 mld dol., co daje 39,8 proc. wszystkich wydatków na świecie), Europa Zachodnia (1,5 mld dol., 16,9 proc.), Europa Środkowa (112 mln dol., tylko 1,3 proc. całego reklamowego tortu mobilnego), Bliski Wschód i Afryka (109 mln dol., 1,2 proc.) oraz Ameryka Łacińska (50 mln dol., 0,6 proc.).

- Z punktu widzenia możliwości komunikacyjnych i kreatywnych, reklama mobilna jest niezwykle spersonalizowana. Ale też bardziej niż inne media globalna. Coraz więcej tego rodzaju kampanii reklamowych jest kupowanych i przeprowadzanych międzynarodowo, na wielu rynkach równocześnie – zauważa Daniel Knapp, szef działu badań nad reklamą w firmie IHS, która wspólnie z IAB Marketing Center of Excellence i IAB Europe przygotowała raport.

Niższa niż w USA czy Azji wartość mobilnej reklamy w Europie do zdaniem ekspertów także skutek zawirowań ekonomicznych.

– Mimo to nasz sektor może stać się światełkiem w tunelu i zacząć wspierać odradzające się wzrosty w branży. Europejscy ustawodawcy powinni poważnie rozważyć możliwości, jakie daje nasza część rynku i skupić się na usuwaniu barier w jego rozwijaniu – komentuje Kimon Zorbas, prezes AIB Europe.

Powodem, dla którego firmy tak szybko zwiększają wydatki na promocję komórkach jest oczywiście upowszechnianie się smartfonów oraz coraz większa liczba użytkowników 3G i 4G i rosnący czas spędzany na sufrowaniu po sieci z komórek.

– Innowacyjność technologicznych rozwiązań ułatwia kupowanie reklam mobilnych na wielka skalę – tłumaczy Knapp.

Generujące największą część rynku wpływy z reklamy w mobilnych wyszukiwarkach sięgnęły 3,54 mld dol., o 88,8 proc. więcej niż rok wcześniej, reklama graficzna opracowywana zmyślą o użytkownikach Internetu w komórkach kosztowała firmy 2,66 mld dol., czyli o 87,3 proc. więcej niż rok wcześniej, a reklama polegająca na wysyłaniu do użytkowników komórek informacji reklamowych była warta 589 mln dol., o 40,2 proc. więcej niż przed rokiem. Łącznie światowy rynek reklamy w komórkach dobił w 2012 roku do 8,9 mld dol.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie