Reklama

Ponad miliard klientów płatnej tv

Wpływy operatorów płatnej telewizji w 2020 r. przekroczą 300 mld dolarów, wynika z prognoz ABI Research. Polska znajdzie się wśród krajów regionu najsłabiej rosnących w tym segmencie.

Publikacja: 31.03.2015 22:13

Ponad miliard klientów płatnej tv będziemy mieli na świecie w 2020 roku według prognoz ABI Research.

Ponad miliard klientów płatnej tv będziemy mieli na świecie w 2020 roku według prognoz ABI Research.

Foto: Fotorzepa/Mateusz Pawlak

Według ABI Research w 2014 r. na świecie było 923,5 mln subskrybentów płatnej telewizji, czyli abonentów platform satelitarnych, sieci kablowych i usług IPTV. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. – Światowy rynek płatnej telewizji odnotował przychody na poziomie 257 mld dol. i spodziewamy się, że liczba jego klientów przekroczy w 2020 roku 1,1 mld – podaje Jake Sanders z ABI Research.

Wpływy operatorów płatnej telewizji sięgną wtedy 313 mld dol. – Wraz z narastającą konkurencją na tym rynku coraz ważniejszymi czynnikami, od których będzie zależało utrzymanie bazy klienckiej, staną się jakość oferowanych treści, innowacyjność oraz ceny usług płatnej telewizji – komentuje Khin Sandi Lynn z ABI Research. Przez kilka ostatnich lat powodem, dla którego klienci wymieniali swoje pakiety, były kanały w wysokiej rozdzielczości. Są one już jednak dość powszechną usługą (ma je 44 proc. klientów, a w 2020 roku będzie mieć 60 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Media lokalne są nie do przecenienia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Patronat Rzeczpospolitej
II edycja Kongresu Mazowieckich Mediów Lokalnych
Media
Wolność prasy zagrożona? Pentagon zmienia politykę, dziennikarze protestują
Media
Duży atak hakerski na użytkowników platformy Discord. Mogły wyciec dane 70 tys. osób
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Media
Analityk dołożył swoje 10 groszy do Cyfrowego Polsatu. Kurs mocno w górę
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama