Reklama

Ponad miliard klientów płatnej tv

Wpływy operatorów płatnej telewizji w 2020 r. przekroczą 300 mld dolarów, wynika z prognoz ABI Research. Polska znajdzie się wśród krajów regionu najsłabiej rosnących w tym segmencie.

Publikacja: 31.03.2015 22:13

Ponad miliard klientów płatnej tv będziemy mieli na świecie w 2020 roku według prognoz ABI Research.

Ponad miliard klientów płatnej tv będziemy mieli na świecie w 2020 roku według prognoz ABI Research.

Foto: Fotorzepa/Mateusz Pawlak

Według ABI Research w 2014 r. na świecie było 923,5 mln subskrybentów płatnej telewizji, czyli abonentów platform satelitarnych, sieci kablowych i usług IPTV. To o 4 proc. więcej niż rok wcześniej. – Światowy rynek płatnej telewizji odnotował przychody na poziomie 257 mld dol. i spodziewamy się, że liczba jego klientów przekroczy w 2020 roku 1,1 mld – podaje Jake Sanders z ABI Research.

Wpływy operatorów płatnej telewizji sięgną wtedy 313 mld dol. – Wraz z narastającą konkurencją na tym rynku coraz ważniejszymi czynnikami, od których będzie zależało utrzymanie bazy klienckiej, staną się jakość oferowanych treści, innowacyjność oraz ceny usług płatnej telewizji – komentuje Khin Sandi Lynn z ABI Research. Przez kilka ostatnich lat powodem, dla którego klienci wymieniali swoje pakiety, były kanały w wysokiej rozdzielczości. Są one już jednak dość powszechną usługą (ma je 44 proc. klientów, a w 2020 roku będzie mieć 60 proc.).

RP.PL i The New York Times

Kup roczną subskrypcję RP.PL i ciesz się dostępem do The New York Times!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Netflix kupuje studia i dział streamingowy Warner Bros. Discovery. Potężna transakcja
Media
Nieoficjalnie: Netflix prowadzi wyłączne rozmowy o zakupie Warner Bros. Discovery, właściciela TVN
Media
Polscy kibice przekonują się do platform streamingowych
Media
Wojciech Kuśpik, prezes PTWP: „Rzeczpospolita” idealnie do nas pasuje
Materiał Promocyjny
Startupy poszukiwane — dołącz do Platform startowych w Polsce Wschodniej i zyskaj nowe możliwości!
Media
Daily Mail przejmuje „The Daily Telegraph”. Nowy medialny gigant w Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Jak rozwiązać problem rosnącej góry ubrań
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama