Uważana za mało inwazyjną reklama kontekstowa, czyli wszelkie treści reklamowe, które dopasowują się do treści wyszukiwanych w Internecie jego użytkowników rosła więc szybciej niż cały rynek reklamy, który w ubiegłym roku zdaniem organizacji IAb Polska wzrósł w ujęciu rocznym tylko o 7 proc. Do reklamy kontekstowej zaliczają się linki sponsorowane, ale też tzw. content marketing, czyli działania polegające na tworzeniu we współpracy z reklamodawcami treści pasujących do zainteresowań internautów i tematyki danej witryny.
Według raportu "Rynek Reklamy Kontekstowej" opublikowanego przez sieć Adkontekst wydatki na reklamę w sieciach kontekstowych stanowiły w ubiegłym roku 26,2 proc. budżetów przeznaczanych na reklamę w wyszukiwarkach internetowych, a rynek reklamy kontekstowej stanowił w ubiegłym roku 9,5 proc. całej puli reklamy internetowej w Polsce. - Główne trendy, które napędzały wzrost tego rynku to personalizacja związana z używaniem danych zewnętrznych o użytkownikach do kampanii reklamowych i wzrost wydatków na kontent marketing oraz reklamy mobilne – podano.