Reklama kontekstowa rośnie szybciej niż rynek

W ubiegłym roku firmy wydały na takie reklamy 249 mln zł, o 14,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Publikacja: 22.04.2015 16:16

W ubiegłym roku firmy wydały na takie reklamy 249 mln zł, o 14,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

W ubiegłym roku firmy wydały na takie reklamy 249 mln zł, o 14,5 proc. więcej niż rok wcześniej.

Foto: Bloomberg

Uważana za mało inwazyjną reklama kontekstowa, czyli wszelkie treści reklamowe, które dopasowują się do treści wyszukiwanych w Internecie jego użytkowników rosła więc szybciej niż cały rynek reklamy, który w ubiegłym roku zdaniem organizacji IAb Polska wzrósł w ujęciu rocznym tylko o 7 proc. Do reklamy kontekstowej zaliczają się linki sponsorowane, ale też tzw. content marketing, czyli działania polegające na tworzeniu we współpracy z reklamodawcami treści pasujących do zainteresowań internautów i tematyki danej witryny.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Media
Zmarł Wiesław Podkański, wieloletni prezes Ringier Axel Springer Polska
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Media
Radio Zet: Daniel Obajtek chciał kupić „Rzeczpospolitą”. Nie kupił, ale wydał setki tysięcy złotych
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne