Reklama
Rozwiń
Reklama

Apple zaliczył dobry kwartał

Apple zamknął drugi kwartał swojego roku finansowego wzrostem przychodów i zysku i liczy na udaną dalszą część roku dzięki sprzedaż AppleWatch.

Aktualizacja: 28.04.2015 11:16 Publikacja: 28.04.2015 10:48

Apple zaliczył dobry kwartał

Foto: Bloomberg

Przychody Apple w drugim kwartale roku finansowego, który zakończył się w spółce 28 marca wyniosły 58 mld dol. i były o 27 proc. wyższe niż rok wcześniej w tym samym czasie. Zysk wynosił 13,6 mld dol., co oznacza wzrost rok do roku o 33 proc. Gros wpływów koncernu (69 proc.) pochodziło spoza USA. Jak podał w komunikacie towarzyszącym prezentacji wyników Tim Cook, prezes Apple, dobre wyniki sprzedaży iPhone'ów, Maców oraz sklepu AppleStore spowodowały, że zamknięty właśnie kwartał wypadł najlepiej w historii. iPhone'ów sprzedało się na świecie w II kwartale 61,2 mln sztuk, o 40 proc. więcej niż rok wcześniej, co przełożyło się na 55 proc. wzrost przychodów z tej części działalności, Maców – 4,6 mln (o 10 proc. więcej niż przed rokiem). Słabo wypadły za to iPady. Trafiło ich na rynek 12,6 mln, czyli o 23 proc. mniej niż przed rokiem w tym samym czasie, a wpływy z ich sprzedaży skurczyły się o 29 proc.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama