Jak podał Daniel Ek, prezes Spotify, pierwsi użytkownicy Spotify zapoznają się z ofertą wideo już w tym tygodniu. Będą to mieszkańcy Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych i, Niemiec i Szwecji. Nie podano, jak w szczegółach będzie wyglądać nowa oferta.
W nowej ofercie Spotify będą też m.in. słuchowiska audio (firma ma do dyspozycji np. najpopularniejsze przemówienia znane z konferencji TED) i nowa usługa dla biegaczy, która umożliwi dobieranie muzyki pod tempo ich biegu. - W najbliższych miesiącach Spotify Running zostanie też zintegrowane z aplikacjami Nike+ oraz RunKeeper – podał koncern. Spotify Running jest już dostępne na iPhone'y, z czasem ma być możliwe korzystanie z aplikacji także na smart fonach z innymi systemami operacyjnymi.
Spotify działa w 58 krajach , ma 15 milionów płacących abonentów i 60 mln aktywnych użytkowników. Choć jest dużym graczem, czeka go w tym roku narastająca konkurencja ze strony mniejszych serwisów streamingowych. Rywalizować o niepowtarzalne materiały zamierza ze Spotify znacznie mniejszy serwis Tidal kupiony niedawno przez rapera Jay-Z.
Włączając do oferty materiały wideo Spotify stanie się bardziej konkurencyjny np. wobec YouTube, który przymierza się niebawem do startu płatnego serwisu Music Key.