Rynek reklamy wzmocni się za rok

Światowe Centrum Badań nad Reklamą (WARC) obniżyło tegoroczne prognozy wzrostu rynku reklamy

Publikacja: 27.07.2015 16:03

Ostatnie prognozy WARC dla tegorocznego wzrostu wydatków na reklamę wynosiły jeszcze 4,8 proc., najn

Ostatnie prognozy WARC dla tegorocznego wzrostu wydatków na reklamę wynosiły jeszcze 4,8 proc., najnowsze mówią już tyko o 2,3 proc.

Foto: Fotorzepa, Marian Zubrzycki MZub Marian Zubrzycki

Poprzednie prognozy WARC dla tegorocznego wzrostu wydatków na reklamę wynosiły  4,8 proc., najnowsze mówią już tyko o 2,3 proc.

Niekorzystna dla branży rewizja prognoz to skutek sytuacji na największych reklamowych rynkach. Z 12 największych (stanowiących 75 proc. całego światowego rynku reklamy), które obserwuje WARC, aż w sześciu oczekiwany jest niższa dynamika wpływów z reklam od wcześniej oczekiwanej. Prognoza wzrostu dla rynku amerykańskiego spadła o 3 pkt proc. i wynosi teraz 1,4 proc., w Chinach wydatki na reklamę wzrosną o 9 proc., choć wcześniej była mowa o 10,5 proc., a w Wielkiej Brytanii: o 6,6 proc. (spadek prognoz o 0,3 pkt proc.).

Pozostało 84% artykułu

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie