Reklama

Reuters: Polacy coraz częściej kupują płatne treści w internecie

Większy odsetek osób płaci za artykuły tylko w Norwegii – wynika z raportu, do którego dotarła „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 15.06.2016 08:35 Publikacja: 15.06.2016 01:01

W Polsce w ciągu ostatniego roku w jakiejś formie (subskrypcja, e-wydanie, płatność za pojedynczy artykuł) za dostęp do najnowszych informacji zapłaciło już 20 proc. internautów. To plasuje nas w ścisłej światowej czołówce. Wyższy odsetek internautów deklarujących, że płaci za newsy, jest tylko w Norwegii (27 proc.) – wynika z najnowszej edycji prestiżowego Reuters Institute Digital News Report.

W Polsce nie dość, że ten odsetek jest relatywnie wysoki, to w tym roku wzrósł w porównaniu z poprzednim o 3 pkt proc. Wynika to zapewne z faktu, że model płatny jest tu przez wydawców dość powszechnie stosowany. Oprócz tabloidów jakąś formę opłaty pobiera od czytelników w sieci każda ogólnopolska gazeta. Powszechnie stosują paywalle także tygodniki opinii.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama