Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Aktualizacja: 18.07.2016 16:03 Publikacja: 18.07.2016 15:50
Foto: Bloomberg
Cały rynek cyfrowej reklamy na świecie wzrośnie w tym roku według eMarketera o 17 proc. do 186,8 mld dol. Wśród międzynarodowych gigantów największą część tego rynku zagarnął w ubiegłym roku oczywiście Google –dokładnie jedną trzecią, czyli nieco ponad 53 mld dol. W tym czasie Facebook zagarnął 10,7 proc. rynku, a Alibaba 5,1 proc.
W tym roku Facebook wraz z chińskim gigantem odbiorą jednak Google niewielką część udziałów cyfrowym rynku reklamy. Google wciąż pozostanie najpoważniejszym reklamowym graczem w globalnej sieci, ale jego udziały w tym roku skurczą się do 30,9 proc. Na rosnącym rynku nie oznacza to jednak wcale spadku przychodów (wzrosną one do 57,7 mld dol.). Zarówno przychody, jak i udziały w światowym torcie reklamy on-line zwiększą za to Alibaba (do 5,9 proc.), ale przede wszystkim numer dwa na tym rynku, czyli Facebook. Sprzyjać będzie temu wciąż rosnąca liczna użytkowników serwisów społecznościowych na świecie. Według szacunków eMarketera na koniec tego roku użytkowników takich platform będzie globalnie 2,34 mld (i będą stanowili 68,3 proc. wszystkich internautów), a w 2020 roku: 2,95 mld (to 70,7 proc. prognozowanej liczby internautów na świecie). Tempo przybywania nowych użytkowników mediów społecznościowych już jednak spada i dalej będzie się systematycznie obniżać. W 2014 roku sięgało jeszcze 12,5 proc., w 2020 wyniesie już „tylko" 4,7 proc.
Po medialnej burzy dwie prywatne stacje telewizyjne w Polsce trafią na listę spółek pod specjalną ochroną. Co to oznacza?
Problemy z aplikacjami należącymi do firmy Meta. Użytkownicy zgłaszali problemy z Facebookiem, Messengerem, Instagramem oraz Whatsappem. Po godzinie 22 większość użytkowników aplikacji Meta odzyskała dostęp do swoich kont w mediach społecznościowych.
Kurs akcji Cyfrowego Polsatu spadał we wtorek po tekstach o nieznanej do tej pory decyzji sądu w Liechtensteinie.
Kurs akcji Cyfrowego Polsatu spada nawet o ponad 7 proc. po tym, jak Onet.pl oraz Wyborcza.pl opublikowały teksty o nieznanej do tej pory decyzji sądu w Liechtensteinie.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Omnicom i Interpublic, numer trzy i cztery w świecie reklamy połączą siły w transakcji wartej ponad 13 mld dol. Obiecują właścicielom setki milionów dolarów oszczędności.
Nie czekaj do nowego roku, by zadbać o siebie! Poznaj proste nawyki self-care, które wprowadzą równowagę, zdrowie i energię do Twojego życia.
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej (NFOŚiGW) przedstawił do szerokich konsultacji społecznych projekt nowej odsłony programu priorytetowego „Czyste Powietrze”.
Konkurowanie na rynku jest naturalne i napędza rozwój. Jednak problem zaczyna się, gdy ktoś dla zbudowania swojej pozycji stosuje nieuczciwe praktyki. Wtedy państwa powinny reagować w celu ochrony firm czy nawet całych sektorów gospodarki.
Polski recyklat jest pożądany na rynku europejskim – mówi Paweł Lesiak, wiceprezes firmy Interzero.
Technologicznie nie nadążamy za innymi krajami, bo w Europie wcześniej nie nastąpiły odpowiednie inwestycje. Stąd konieczność pożyczenia i wydania dużych pieniędzy, które powinny przełożyć się na obniżkę kosztów produkcji produktów cleantech na naszym kontynencie - uważa Marcin Korolec, były minister środowiska, prezes Fundacji Promocji Pojazdów Elektrycznych oraz Instytutu Zielonej Gospodarki.
Rok ten przyniósł wyjątkową dynamikę wydarzeń w PreZero, a także w kluczowych obszarach dla branży gospodarki odpadami w Polsce.
Szybko reagujemy na potrzeby klienta. Potrafimy sprawnie dostosować do nich nasze rozwiązania. Dzięki temu jesteśmy rozpoznawalnym producentem na świecie i monopolistą w Polsce – mówi Rafał Worek, wiceprezes Ponaru Wadowice.
Planujesz sprzedać niepotrzebne rzeczy przez Internet? Robisz porządki w szafie? Znalazłeś nieużywane ubrania albo rzeczy, które tylko zbierają kurz? To świetnie się składa! Sprzedaż online to doskonały sposób na to, aby dać przedmiotom „drugie życie”, a do tego zasilić domowy budżet dodatkowym zarobkiem. Niestety, nie wszyscy kupujący mają uczciwe zamiary. Jak handlować w sieci bezpiecznie i bez stresu? Dzisiaj odpowiadamy na te pytania! Internet to świetne miejsce do sprzedaży. Tysiące ludzi codziennie szuka okazji i używanych rzeczy w dobrym stanie. Chętnie przygarną nieużywane przez Ciebie rzeczy, dając im nowe życie. Pomyśl tylko – te spodnie, które są już za małe, buty kupione w złym rozmiarze czy nieużywany tablet – wszystko to może znaleźć nowego właściciela i pomóc zasilić Twój domowy budżet! Na przykład, komplet ubrań z zeszłego sezonu może dać Ci nawet kilkaset złotych ekstra. Rower treningowy czy stary telefon komórkowy, który stoi i zbiera kurz może znaleźć nabywcę nawet w ciągu kilku dni i za naprawdę niezłą kwotę. Niekiedy jednak proces sprzedaży może być bardzo frustrujący. Jak uniknąć nieporozumień i przeprowadzić wszystko jak najsprawniej, a po drodze nie nadziać się na oszustów? Podpowiadamy!
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas