Reklama

Udział Google w globalnych przychodach z reklam w sieci spadnie w tym roku z 33,3 proc. do 30,9 proc.

Udział Google w globalnych przychodach z reklam w sieci spadnie w tym roku z 33,3 proc. do 30,9 proc. Wzrosną za to udziały Facebooka i chińskiego Alibaby.

Aktualizacja: 18.07.2016 16:03 Publikacja: 18.07.2016 15:50

Udział Google w globalnych przychodach z reklam w sieci spadnie w tym roku z 33,3 proc. do 30,9 proc.

Foto: Bloomberg

Cały rynek cyfrowej reklamy na świecie wzrośnie w tym roku według eMarketera o 17 proc. do 186,8 mld dol. Wśród międzynarodowych gigantów największą część tego rynku zagarnął w ubiegłym roku oczywiście Google –dokładnie jedną trzecią, czyli nieco ponad 53 mld dol. W tym czasie Facebook zagarnął 10,7 proc. rynku, a Alibaba 5,1 proc.

W tym roku Facebook wraz z chińskim gigantem odbiorą jednak Google niewielką część udziałów cyfrowym rynku reklamy. Google wciąż pozostanie najpoważniejszym reklamowym graczem w globalnej sieci, ale jego udziały w tym roku skurczą się do 30,9 proc. Na rosnącym rynku nie oznacza to jednak wcale spadku przychodów (wzrosną one do 57,7 mld dol.). Zarówno przychody, jak i udziały w światowym torcie reklamy on-line zwiększą za to Alibaba (do 5,9 proc.), ale przede wszystkim numer dwa na tym rynku, czyli Facebook. Sprzyjać będzie temu wciąż rosnąca liczna użytkowników serwisów społecznościowych na świecie. Według szacunków eMarketera na koniec tego roku użytkowników takich platform będzie globalnie 2,34 mld (i będą stanowili 68,3 proc. wszystkich internautów), a w 2020 roku: 2,95 mld (to 70,7 proc. prognozowanej liczby internautów na świecie). Tempo przybywania nowych użytkowników mediów społecznościowych już jednak spada i dalej będzie się systematycznie obniżać. W 2014 roku sięgało jeszcze 12,5 proc., w 2020 wyniesie już „tylko" 4,7 proc.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama