Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 18.07.2016 16:03 Publikacja: 18.07.2016 15:50
Foto: Bloomberg
Cały rynek cyfrowej reklamy na świecie wzrośnie w tym roku według eMarketera o 17 proc. do 186,8 mld dol. Wśród międzynarodowych gigantów największą część tego rynku zagarnął w ubiegłym roku oczywiście Google –dokładnie jedną trzecią, czyli nieco ponad 53 mld dol. W tym czasie Facebook zagarnął 10,7 proc. rynku, a Alibaba 5,1 proc.
W tym roku Facebook wraz z chińskim gigantem odbiorą jednak Google niewielką część udziałów cyfrowym rynku reklamy. Google wciąż pozostanie najpoważniejszym reklamowym graczem w globalnej sieci, ale jego udziały w tym roku skurczą się do 30,9 proc. Na rosnącym rynku nie oznacza to jednak wcale spadku przychodów (wzrosną one do 57,7 mld dol.). Zarówno przychody, jak i udziały w światowym torcie reklamy on-line zwiększą za to Alibaba (do 5,9 proc.), ale przede wszystkim numer dwa na tym rynku, czyli Facebook. Sprzyjać będzie temu wciąż rosnąca liczna użytkowników serwisów społecznościowych na świecie. Według szacunków eMarketera na koniec tego roku użytkowników takich platform będzie globalnie 2,34 mld (i będą stanowili 68,3 proc. wszystkich internautów), a w 2020 roku: 2,95 mld (to 70,7 proc. prognozowanej liczby internautów na świecie). Tempo przybywania nowych użytkowników mediów społecznościowych już jednak spada i dalej będzie się systematycznie obniżać. W 2014 roku sięgało jeszcze 12,5 proc., w 2020 wyniesie już „tylko" 4,7 proc.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Trójka to przeszłość, dziś robię wymarzone radio. Nie mogłabym zostawić tych wszystkich ludzi, z którymi budował...
Odpowiedzialny biznes przechodzi kolejną ewolucję związaną z nowymi wymaganiami regulacyjnymi. Tym razem celem jest strategiczna transformacja pozwalająca na skuteczną ochronę środowiska i praw człowieka. Jak odpowiedzieć na te wyzwania?
Według prezydenta Donalda Trumpa, Stany Zjednoczone znalazły nabywcę na amerykańską część platformy wideo TikTok...
Rynek wyszukiwania jest otwarty i daje możliwości tak konsumentom, jak i firmom. Niestety decyzje Komisji Europe...
Prezydent USA Donald Trump po raz kolejny przedłuży termin zbycia amerykańskich aktywów TikToka przez ByteDance...
Disney i Universal pozwały Midjourney, ogromnie popularne narzędzie AI do generowania obrazów. Giganci Hollywood...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas