Udział Google w globalnych przychodach z reklam w sieci spadnie w tym roku z 33,3 proc. do 30,9 proc.

Udział Google w globalnych przychodach z reklam w sieci spadnie w tym roku z 33,3 proc. do 30,9 proc. Wzrosną za to udziały Facebooka i chińskiego Alibaby.

Aktualizacja: 18.07.2016 16:03 Publikacja: 18.07.2016 15:50

Udział Google w globalnych przychodach z reklam w sieci spadnie w tym roku z 33,3 proc. do 30,9 proc.

Foto: Bloomberg

Cały rynek cyfrowej reklamy na świecie wzrośnie w tym roku według eMarketera o 17 proc. do 186,8 mld dol. Wśród międzynarodowych gigantów największą część tego rynku zagarnął w ubiegłym roku oczywiście Google –dokładnie jedną trzecią, czyli nieco ponad 53 mld dol. W tym czasie Facebook zagarnął 10,7 proc. rynku, a Alibaba 5,1 proc.

W tym roku Facebook wraz z chińskim gigantem odbiorą jednak Google niewielką część udziałów cyfrowym rynku reklamy. Google wciąż pozostanie najpoważniejszym reklamowym graczem w globalnej sieci, ale jego udziały w tym roku skurczą się do 30,9 proc. Na rosnącym rynku nie oznacza to jednak wcale spadku przychodów (wzrosną one do 57,7 mld dol.). Zarówno przychody, jak i udziały w światowym torcie reklamy on-line zwiększą za to Alibaba (do 5,9 proc.), ale przede wszystkim numer dwa na tym rynku, czyli Facebook. Sprzyjać będzie temu wciąż rosnąca liczna użytkowników serwisów społecznościowych na świecie. Według szacunków eMarketera na koniec tego roku użytkowników takich platform będzie globalnie 2,34 mld (i będą stanowili 68,3 proc. wszystkich internautów), a w 2020 roku: 2,95 mld (to 70,7 proc. prognozowanej liczby internautów na świecie). Tempo przybywania nowych użytkowników mediów społecznościowych już jednak spada i dalej będzie się systematycznie obniżać. W 2014 roku sięgało jeszcze 12,5 proc., w 2020 wyniesie już „tylko" 4,7 proc.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie