Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 18.07.2016 16:03 Publikacja: 18.07.2016 15:50
Foto: Bloomberg
Cały rynek cyfrowej reklamy na świecie wzrośnie w tym roku według eMarketera o 17 proc. do 186,8 mld dol. Wśród międzynarodowych gigantów największą część tego rynku zagarnął w ubiegłym roku oczywiście Google –dokładnie jedną trzecią, czyli nieco ponad 53 mld dol. W tym czasie Facebook zagarnął 10,7 proc. rynku, a Alibaba 5,1 proc.
W tym roku Facebook wraz z chińskim gigantem odbiorą jednak Google niewielką część udziałów cyfrowym rynku reklamy. Google wciąż pozostanie najpoważniejszym reklamowym graczem w globalnej sieci, ale jego udziały w tym roku skurczą się do 30,9 proc. Na rosnącym rynku nie oznacza to jednak wcale spadku przychodów (wzrosną one do 57,7 mld dol.). Zarówno przychody, jak i udziały w światowym torcie reklamy on-line zwiększą za to Alibaba (do 5,9 proc.), ale przede wszystkim numer dwa na tym rynku, czyli Facebook. Sprzyjać będzie temu wciąż rosnąca liczna użytkowników serwisów społecznościowych na świecie. Według szacunków eMarketera na koniec tego roku użytkowników takich platform będzie globalnie 2,34 mld (i będą stanowili 68,3 proc. wszystkich internautów), a w 2020 roku: 2,95 mld (to 70,7 proc. prognozowanej liczby internautów na świecie). Tempo przybywania nowych użytkowników mediów społecznościowych już jednak spada i dalej będzie się systematycznie obniżać. W 2014 roku sięgało jeszcze 12,5 proc., w 2020 wyniesie już „tylko" 4,7 proc.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Najbardziej opiniotwórczym medium września została „Rzeczpospolita" z wynikiem 4,3 tys. odniesień w innych media...
Wielu kierowców marzy o jednej oponie zimowej, która sprawdzi się w każdych warunkach – od śniegu po mokry asfalt, od miejskich ulic po autostrady. Goodyear, tworząc model UltraGrip Performance 3, postanowił zbliżyć się do tego ideału, łącząc w jednej konstrukcji cechy, których zazwyczaj trzeba szukać w różnych produktach.
Warner Bros. Discovery, właściciel CNN, a w Polsce TVN, kolejny raz w ciągu kilkunastu miesięcy jest na językach...
Martin Śliwa został uhonorowany tytułem dziennikarza roku branży techniki motoryzacyjnej: Trade Press Award 2025.
Po trzech kwartałach frekwencja w polskich kinach jest niższa niż rok temu. IV kwartał miał diametralnie zmienić...
To najszybciej rozwijający się segment kurierskiego rynku, który zmienia nie tylko handel detaliczny, ale i nasze przyzwyczajenia oraz wygląd miast.
Minimum 300 mln zł rocznie kosztować będzie państwo wdrożenie przepisów przyjętej przez rząd nowelizacji ustawy...
To program dla managerów, który łączy strategiczne spojrzenie na przyszłość zarządzania z konkretnymi narzędziami i umiejętnościami potrzebnymi do wykorzystania potencjału AI.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas