Na tablecie i komórce statystyczny internetowy widz będzie w tym roku oglądał wideo średnio przez 19,7 min, podczas gdy przez laptopem i smart TV będzie zasiadał w tym celu przez 16 minut. Jak podaje Zenith, oznacza to znaczny wzrost czasu spędzanego na oglądaniu rozmaitych materiałów wideo z Internetu na urządzeniach mobilnych – zwiększył się on rok do roku o 39 proc. ( rok temu były to 14,2 minuty).
- Konsumpcja video na urządzeniach stacjonarnych pozostaje natomiast podobnym do ubiegłorocznego poziomie. Wzrost czasu spędzanego na oglądaniu video na smart TV równoważy spadek oglądalności wideo na komputerach desktopowych, które tracą na rzecz smartfonów i tabletów – podaje Zenith, który przebadał pod tym kątem 57 rynków na świecie, w tym Polskę.
Trend polegający na odpływaniu widzów przed mniejsze przenośne urządzenia, będzie się pogłębiał.
- Konsumpcja video na urządzeniach mobilnych wzrośnie o 33 proc. w 2017 roku i o 27 proc. w 2018, sięgając 33,4 minuty dziennie – prognozuje Zenith. W rezultacie postępujących zmian w 2018 roku 64 proc. internetowego video będzie oglądane na urządzeniach mobilnych, choć i czas spędzany przed laptopami i smart TV będzie rósł (w 2018 roku dobije do sięgając 18,7 min. Dziennie głównie dzięki rosnącej popularności smart tv).
W Polsce odpływ widzów przed smart fony i tablety także postępuje, ale znacznie wolniej. - Z naszych analiz wynika, że Polacy wciąż częściej oglądają online video na urządzeniach stacjonarnych, choć już w przyszłym roku konsumpcja mobile video wzrośnie z większą dynamiką. Polski rynek nie odbiega jednak od światowych tendencji – dostępność urządzeń mobilnych i szybkość transferu danych sprawia, że konsumenci mają kontent video stale w zasięgu ręki i coraz chętniej z niego korzystają – komentuje w komunikacie Agata Majecka, dyrektor generalna Zenith.