Reklama

Polskie gry podbijają świat. Nowy „Gwint" autorstwa CD Projektu. Fani czekają na „Cyberpunk 2077"

Producenci pracują nad nowymi premierami. Celują w Stany Zjednoczone i Azję.

Aktualizacja: 29.08.2016 08:47 Publikacja: 28.08.2016 20:09

Na 25 października planowane jest uruchomienie tzw. zamkniętych beta testów nowej sieciowej gry karcianej „Gwint" autorstwa CD Projektu

Foto: Materiały prasowe

Na 25 października planowane jest uruchomienie tzw. zamkniętych beta testów nowej sieciowej gry karcianej „Gwint" autorstwa CD Projektu. Najpierw będzie przeznaczona na komputery PC i konsole Xbox One, a potem zostanie udostępniona również użytkownikom konsol PS4. Fani czekają też na grę „Cyberpunk 2077". Jej szczegóły na razie owiane są tajemnicą. – Data premiery nie została jeszcze ujawniona – mówi Piotr Nielubowicz, wiceprezes CD Projektu.

Zagranica rządzi

W pierwszym półroczu aż 95 proc. przychodów producenta „Wiedźmina" pochodziło z działalności eksportowej. Sprzedaje on gry w wersji cyfrowej praktycznie na całym świecie, a w wersji „pudełkowej" za pośrednictwem 23 dystrybutorów – w 109 krajach. Od 2013 r. ma też swoje biuro w Los Angeles, którego zadaniem jest koordynowanie działań marketingowych i sprzedaży w Ameryce Północnej. Teraz przyszedł czas na Azję.

Właśnie ten rynek uważany jest w branży za najbardziej perspektywiczny. Dlatego CD Projekt nawiązał niedawno współpracę z chińskim partnerem – grupą GAEA. To ma mu pozwolić na szeroko zakrojone działania wydawnicze, promocyjne i sprzedażowe, czyli de facto umożliwić oficjalny debiut produktów na olbrzymim chińskim rynku, na którym do tej pory nie był obecny.

Z kolei w przypadku katowickiego producenta Artifex Mundi z rynków zagranicznych pochodzi aż 98 proc. przychodów. – W planach mamy przede wszystkim zwiększenie aktywności w Azji, którą uważamy za bardzo perspektywiczną. Jesteśmy tam obecni za pośrednictwem Google Play czy Apple App Store, jednak na tamtejszych rynkach popularne są również inne kanały sprzedaży – informuje Mariusz Szynalik, dyrektor finansowy Artifex Mundi. Dodaje, że ze względu na rozszerzenie portfolio o gry free-to-play, które w zasadzie narodziły się w Azji, firma nie wyklucza też współpracy z lokalnymi dystrybutorami.

Firmy jadą do Seattle

Mocno za granicą rozwija się 11 bit studios, które kilka dni temu – podobnie jak jego konkurenci – prezentowało się na targach w Kolonii. Teraz branża szykuje się do kolejnej ważnej imprezy, czyli do targów PAX West w Seattle, które ruszają 3 września. Tam 11 bit studios rozpocznie promocję gry „Industrial". Obecnie sprzedaje swoje produkcje m.in. w Stanach Zjednoczonych, Europie Zachodniej, Kanadzie, Japonii, Chinach, Korei, Brazylii oraz Australii. Zdecydowanie największy udział w jego przychodach ma ten pierwszy rynek, ale można się spodziewać, że w kolejnych latach wyraźnie będzie rosło znaczenie Azji.

Reklama
Reklama

Zarząd 11 bit studios podkreśla, że chińska wersja językowa gry „This War of Mine", której tegoroczna premiera zbiegła się z chińskim Nowym Rokiem, spotkała się z bardzo pozytywnym przyjęciem na tym rynku. Dzięki temu Chiny dołączyły do pierwszej trójki najważniejszych dla firmy rynków.

Opinia

Michał Stępień, prezes Jujubee

W przypadku gier komputerowych cała produkcja jest prowadzona z myślą o rynkach zagranicznych. Tym samym istotnym wyzwaniem jest znalezienie odpowiednich i zaufanych partnerów, którzy z należytą starannością zaopiekują się produktem na swoim rynku lokalnym. Ważne jest także, by produkt był dostosowany do upodobań odbiorcy zagranicznego. Ponadto trzeba również pamiętać, że w każdym państwie obowiązuje inne prawo i zdarza się, że produkt trzeba nieco przeprojektować pod lokalne uwarunkowania. Produkcje free-to-play mają szczególne szanse powodzenia w Azji, głównie w Chinach. Natomiast produkty z segmentu premium są chętniej kupowane przez klientów z Europy i Stanów Zjednoczonych.

Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama