- Rynek mediów w Polsce w 2020 roku ma osiągnąć wartość 10,8 mld dolarów. To o 1,6 mld dolarów rocznie więcej niż jest w 2015 roku – podkreśla Jakub Kurasz i dodaje, ze ten rynek rośnie i będzie rósł znacznie mocniej niż tzw. tradycyjne rynki.

Co będzie ciągnęło rynek mediów w Polsce?

- W zasadzie dwa podstawowe elementy, dwa segmenty rynku – reklama internetowa i reklama telewizyjna – podkreśla Kurasz.

- W 2015 roku światowy rynek reklamy internetowej był większy niż telewizyjnej, w Polsce liczymy że nastąpi to za 5 lat – dodaje. Jeśli chodzi o rynek prasy drukowanej, to dane też są relatywnie dobre, mimo że prognozy dla segmentu dzienników są nie najlepsze, bo maleje ilość czytelników. Ratunkiem dla prasy codziennej będzie prenumerata cyfrowa. – Uważamy, że prenumerata cyfrowa w Polsce będzie zyskiwała na znaczeniu. Będzie rosła mocno, nawet dwucyfrowo – podkreśla Jakub Kurasz.

Wydawcy muszą jednak edukować odbiorców, zwłaszcza odbiorców korporacyjnych i pokazywać im, że dobra treść jest im potrzebna, nie w formie papierowej ale elektronicznej. – Trzeba przekonać odbiorców, ze dobra jakościowo treść nie może być w Internecie za darmo – podkreśla Kurasz.

Content is still king – podkreśla Jakub Kurasz, dodając że dobrej jakości treść biznesowa, profesjonalna jest najważniejsza. To ona jest kluczem do sukcesu. - Nie można nabyć treści jakiejkolwiek od kogokolwiek i umieścić na portalu – rynek docenia ciężką pracę dziennikarzy - podkreśla Jakub Kurasz. Domy mediowe już nie patrzą tylko na odsłony, ale na dobrej jakości treść, która przyciąga konkretny rodzaj czytelników.

Rynek gier internetowych

Rynek gier na całym świecie jest szalenie rozbudowany – podkreśla Kurasz. Ilość rodzajów gier jest ogromna i daje ogromne możliwości nie tylko użytkownikom, ale także reklamodawcom.

Autopromocja
Podwajamy subskrypcje

Kup kwartalną e‑prenumeratę, a my przedłużymy okres Twojej subskrypcji

KUP TERAZ

- Rynek gier na świecie już przebił rynek filmów fabularnych – mówi Kurasz dodając, że są to gigantyczne zyski.

- Ten rynek się strasznie szybko rozwija – mówi, dodając, że to ogromny rynek także dla reklamodawców i product placement.