- Rynek mediów w Polsce w 2020 roku ma osiągnąć wartość 10,8 mld dolarów. To o 1,6 mld dolarów rocznie więcej niż jest w 2015 roku – podkreśla Jakub Kurasz i dodaje, ze ten rynek rośnie i będzie rósł znacznie mocniej niż tzw. tradycyjne rynki.
Co będzie ciągnęło rynek mediów w Polsce?
- W zasadzie dwa podstawowe elementy, dwa segmenty rynku – reklama internetowa i reklama telewizyjna – podkreśla Kurasz.
- W 2015 roku światowy rynek reklamy internetowej był większy niż telewizyjnej, w Polsce liczymy że nastąpi to za 5 lat – dodaje. Jeśli chodzi o rynek prasy drukowanej, to dane też są relatywnie dobre, mimo że prognozy dla segmentu dzienników są nie najlepsze, bo maleje ilość czytelników. Ratunkiem dla prasy codziennej będzie prenumerata cyfrowa. – Uważamy, że prenumerata cyfrowa w Polsce będzie zyskiwała na znaczeniu. Będzie rosła mocno, nawet dwucyfrowo – podkreśla Jakub Kurasz.
Wydawcy muszą jednak edukować odbiorców, zwłaszcza odbiorców korporacyjnych i pokazywać im, że dobra treść jest im potrzebna, nie w formie papierowej ale elektronicznej. – Trzeba przekonać odbiorców, ze dobra jakościowo treść nie może być w Internecie za darmo – podkreśla Kurasz.