Reklama

#RZECZoBIZNESIE: Jakub Kurasz: Internet uratuje prasę codzienną

PwC przedstawiło bardzo ciekawy raport o mediach. Raport jest optymistyczny i mówi, że media w Polsce i na świecie będą miały się coraz lepiej, a przede wszystkim będzie rosnąć rynek prasowy.

Aktualizacja: 16.09.2016 14:01 Publikacja: 16.09.2016 13:17

#RZECZoBIZNESIE: Jakub Kurasz: Internet uratuje prasę codzienną

Foto: Rzeczpospolita

- Rynek mediów w Polsce w 2020 roku ma osiągnąć wartość 10,8 mld dolarów. To o 1,6 mld dolarów rocznie więcej niż jest w 2015 roku – podkreśla Jakub Kurasz i dodaje, ze ten rynek rośnie i będzie rósł znacznie mocniej niż tzw. tradycyjne rynki.

Co będzie ciągnęło rynek mediów w Polsce?

- W zasadzie dwa podstawowe elementy, dwa segmenty rynku – reklama internetowa i reklama telewizyjna – podkreśla Kurasz.

- W 2015 roku światowy rynek reklamy internetowej był większy niż telewizyjnej, w Polsce liczymy że nastąpi to za 5 lat – dodaje. Jeśli chodzi o rynek prasy drukowanej, to dane też są relatywnie dobre, mimo że prognozy dla segmentu dzienników są nie najlepsze, bo maleje ilość czytelników. Ratunkiem dla prasy codziennej będzie prenumerata cyfrowa. – Uważamy, że prenumerata cyfrowa w Polsce będzie zyskiwała na znaczeniu. Będzie rosła mocno, nawet dwucyfrowo – podkreśla Jakub Kurasz.

Wydawcy muszą jednak edukować odbiorców, zwłaszcza odbiorców korporacyjnych i pokazywać im, że dobra treść jest im potrzebna, nie w formie papierowej ale elektronicznej. – Trzeba przekonać odbiorców, ze dobra jakościowo treść nie może być w Internecie za darmo – podkreśla Kurasz.

Reklama
Reklama

Content is still king – podkreśla Jakub Kurasz, dodając że dobrej jakości treść biznesowa, profesjonalna jest najważniejsza. To ona jest kluczem do sukcesu. - Nie można nabyć treści jakiejkolwiek od kogokolwiek i umieścić na portalu – rynek docenia ciężką pracę dziennikarzy - podkreśla Jakub Kurasz. Domy mediowe już nie patrzą tylko na odsłony, ale na dobrej jakości treść, która przyciąga konkretny rodzaj czytelników.

Rynek gier internetowych

Rynek gier na całym świecie jest szalenie rozbudowany – podkreśla Kurasz. Ilość rodzajów gier jest ogromna i daje ogromne możliwości nie tylko użytkownikom, ale także reklamodawcom.

- Rynek gier na świecie już przebił rynek filmów fabularnych – mówi Kurasz dodając, że są to gigantyczne zyski.

- Ten rynek się strasznie szybko rozwija – mówi, dodając, że to ogromny rynek także dla reklamodawców i product placement.

Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama