Polacy coraz więcej wydaja na muzykę

W I półroczu rynek muzyki był w Polsce wart 110 mln zł, to o 20 proc. więcej niż rok wcześniej – podał Związek Producentów Audi-Video zrzeszający firmy fonograficzne działające w Polsce.

Aktualizacja: 22.09.2016 16:51 Publikacja: 22.09.2016 16:17

Polacy coraz więcej wydaja na muzykę

Foto: Bloomberg

Zaskoczeniem może być to, że szybciej niż muzyka cyfrowa i cały rynek rosły wpływy ze... sprzedaży muzyki na nośnikach. W tym, najszybciej, bo o ponad 39 proc, wzrosła sprzedaż płyt winylowych. - To najbardziej udane półrocze na polskim rynku muzycznym w XXI wieku. Bardzo istotną zmianę notuje sprzedaż fizyczna, która ubiegły rok zamknęła na lekkim minusie – podaje ZPAV.

Wydatki na muzykę na nośnikach sięgnęły 78,1 mln zł i stanowiły 71-proc. całego rynku. - Wzrost rynku muzycznego w pierwszej połowie roku 2016 nieoczekiwanie wygenerowany jest w dużej mierze przez wyraźny wzrost sprzedaży fizycznej, która zanotowała dwukrotnie większą dynamikę od rynku cyfrowego. Pod względem kategorii – rośnie wszystko, lecz zdecydowanym driverem jest znaczący rozwój sprzedaży rodzimego repertuaru. Zarówno pod względem premierowym, jak i katalogowym, to był bardzo udany okres w porównaniu do poprzedniego półrocza. Z całą pewnością czynnikami wzrostu okazały się też winyle, których rynek ciągle mocno rośnie oraz zwiększenie liczby akcji sprzedażowych z ofertą muzyczną w porównaniu do poprzedniego roku przez sieć Biedronka – komentuje Maciej Kutak, członek zarządu ZPAV dyrektor zarządzający Sony Music Entertainment w Europie Wschodniej. Wartość sprzedaży płyt winylowych wzrosła rok do roku o 39,81 proc., osiągając 8,43 proc. udziałów w rynku fizycznym i sprzedaż na poziomie ponad 6,5 mln zł.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama