Aktualizacja: 20.10.2016 16:19 Publikacja: 20.10.2016 15:23
Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński
Aż 82 proc. tej kwoty wygenerują w tym roku gry mobilne. Taka forma rozrywki staje się coraz popularniejsza, szczególnie w Azji i Ameryce Płn. Tylko wydatki na tych dwóch kontynentach sięgają 35 mld dol. Jak podaje Newzoo, Europejczycy na aplikacje i gry mobilne w 2016 r. przeznaczą 6,2 mld dol. (z tego 83 proc. na gry). Eksperci uważają, że motorem napędowym tego rynku jest coraz większa dostępność smartfonów i tabletów. - W obecnych czasach smartfon o podstawowych parametrach możemy kupić nawet za kilkadziesiąt złotych. Stosunkowo wydajne urządza to wydatek kilkuset złotych. Pamiętajmy także o rynku używanych smartfonów. Dzięki niskiemu progowi wejścia, coraz więcej osób decyduje się na zakup i aktywne korzystanie ze smartfonu. Nawet najtańsze urządzenie będzie w stanie obsłużyć mniej wymagające gry i aplikacje - wyjaśnia Damian Fijałkowski, współzałożyciel T-Bull, rodzimego studia zajmującego się produkcją gier mobilnych.
Rosną koszty produkcji filmowych i telewizyjnych. Dlatego największe niezależne studio produkcyjne w Polsce przy...
„Rzeczpospolita Nauka” to nowy magazyn w portfolio wydawnictwa Gremi Media, który zabierze czytelników w fascynu...
Prezydent Stanów Zjednoczonych Donald Trump znalazł kolejny sektor tamtejszej gospodarki, który zamierza chronić...
Piętrzą się problemy TikToka. Irlandzki urząd ochrony danych nałożył w piątek na platformę karę w wysokości 530...
Chiński serwis społecznościowy TikTok ogłosił, że zainwestuje 1 mld euro w nowe centrum danych w Europie. Ma ono...
Lenovo jest liderem rynku komputerów PC w Polsce. Motorola jest tu jednym z liderów rynku smartfonów.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas