Wydajemy majątek na gry mobilne

Prywatne wydatki użytkowników na aplikacje i gry mobilne sięgają dzisiaj już niemal 45 mld dol. – wynika z najnowszego raportu Newzoo.

Aktualizacja: 20.10.2016 16:19 Publikacja: 20.10.2016 15:23

Wydajemy majątek na gry mobilne

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Aż 82 proc. tej kwoty wygenerują w tym roku gry mobilne. Taka forma rozrywki staje się coraz popularniejsza, szczególnie w Azji i Ameryce Płn. Tylko wydatki na tych dwóch kontynentach sięgają 35 mld dol. Jak podaje Newzoo, Europejczycy na aplikacje i gry mobilne w 2016 r. przeznaczą 6,2 mld dol. (z tego 83 proc. na gry). Eksperci uważają, że motorem napędowym tego rynku jest coraz większa dostępność smartfonów i tabletów. - W obecnych czasach smartfon o podstawowych parametrach możemy kupić nawet za kilkadziesiąt złotych. Stosunkowo wydajne urządza to wydatek kilkuset złotych. Pamiętajmy także o rynku używanych smartfonów. Dzięki niskiemu progowi wejścia, coraz więcej osób decyduje się na zakup i aktywne korzystanie ze smartfonu. Nawet najtańsze urządzenie będzie w stanie obsłużyć mniej wymagające gry i aplikacje - wyjaśnia Damian Fijałkowski, współzałożyciel T-Bull, rodzimego studia zajmującego się produkcją gier mobilnych.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Media
Magda Jethon: Radio Nowy Świat powstało z marzenia, a dziś to stabilna firma
Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama