Reklama

Wydajemy majątek na gry mobilne

Prywatne wydatki użytkowników na aplikacje i gry mobilne sięgają dzisiaj już niemal 45 mld dol. – wynika z najnowszego raportu Newzoo.

Aktualizacja: 20.10.2016 16:19 Publikacja: 20.10.2016 15:23

Wydajemy majątek na gry mobilne

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Aż 82 proc. tej kwoty wygenerują w tym roku gry mobilne. Taka forma rozrywki staje się coraz popularniejsza, szczególnie w Azji i Ameryce Płn. Tylko wydatki na tych dwóch kontynentach sięgają 35 mld dol. Jak podaje Newzoo, Europejczycy na aplikacje i gry mobilne w 2016 r. przeznaczą 6,2 mld dol. (z tego 83 proc. na gry). Eksperci uważają, że motorem napędowym tego rynku jest coraz większa dostępność smartfonów i tabletów. - W obecnych czasach smartfon o podstawowych parametrach możemy kupić nawet za kilkadziesiąt złotych. Stosunkowo wydajne urządza to wydatek kilkuset złotych. Pamiętajmy także o rynku używanych smartfonów. Dzięki niskiemu progowi wejścia, coraz więcej osób decyduje się na zakup i aktywne korzystanie ze smartfonu. Nawet najtańsze urządzenie będzie w stanie obsłużyć mniej wymagające gry i aplikacje - wyjaśnia Damian Fijałkowski, współzałożyciel T-Bull, rodzimego studia zajmującego się produkcją gier mobilnych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
U właściciela TVN znowu gorąco. Burza mózgów w sprawie przyszłości trwa
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
Nasz dziennikarz wyróżniony prestiżową nagrodą
Media
„Chopin, Chopin” podkopał oczekiwania kin co do frekwencji. Co wypełni lukę?
Media
Znalazły się pieniądze na „Lex Huawei”. Rząd przyjął projekt. Teraz Sejm
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Media
Już drugi rząd w Polsce przyjął Lex Huawei. Co będzie dalej?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama