Wydajemy majątek na gry mobilne

Prywatne wydatki użytkowników na aplikacje i gry mobilne sięgają dzisiaj już niemal 45 mld dol. – wynika z najnowszego raportu Newzoo.

Aktualizacja: 20.10.2016 16:19 Publikacja: 20.10.2016 15:23

Wydajemy majątek na gry mobilne

Foto: Fotorzepa, Kuba Kamiński

Aż 82 proc. tej kwoty wygenerują w tym roku gry mobilne. Taka forma rozrywki staje się coraz popularniejsza, szczególnie w Azji i Ameryce Płn. Tylko wydatki na tych dwóch kontynentach sięgają 35 mld dol. Jak podaje Newzoo, Europejczycy na aplikacje i gry mobilne w 2016 r. przeznaczą 6,2 mld dol. (z tego 83 proc. na gry). Eksperci uważają, że motorem napędowym tego rynku jest coraz większa dostępność smartfonów i tabletów. - W obecnych czasach smartfon o podstawowych parametrach możemy kupić nawet za kilkadziesiąt złotych. Stosunkowo wydajne urządza to wydatek kilkuset złotych. Pamiętajmy także o rynku używanych smartfonów. Dzięki niskiemu progowi wejścia, coraz więcej osób decyduje się na zakup i aktywne korzystanie ze smartfonu. Nawet najtańsze urządzenie będzie w stanie obsłużyć mniej wymagające gry i aplikacje - wyjaśnia Damian Fijałkowski, współzałożyciel T-Bull, rodzimego studia zajmującego się produkcją gier mobilnych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie