Reklama
Rozwiń
Reklama

Gadżety, które wygrają rok

Wśród nowoczesnych technologii i produktów, jakie w nadchodzącym roku na dobre wślizną się w nasze codzienne prywatne i służbowe życie, największe emocje budzą rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji.

Aktualizacja: 28.12.2016 06:17 Publikacja: 27.12.2016 19:42

Foto: 123RF

Naśladujące ludzki sposób pojmowania i wyciągania wniosków algorytmy i platformy będą najszerzej wchodzić w kolejne dziedziny ludzkiego życia – przewidują eksperci.

– Tworzenie inteligentnych systemów, które potrafią się uczyć, adaptować do zastanych sytuacji oraz coraz bardziej działać niezależnie, a nie tylko wykonywać jakieś wcześniej zdefiniowane dla nich instrukcje, będzie głównym polem bitwy dla twórców technologicznych rozwiązań przynajmniej do 2020 roku – przewidują analitycy Gartnera. Sztuczną inteligencję, systemy kognitywne, inteligentne aplikacje i urządzenia stawiają oni na czele swojej listy trendów A.D. 2017. – W przyszłości systemy kognitywne będziemy mieć w komórkach. Będą gromadzić dane o tym, gdzie się znajdujemy i przemieszczamy, ale także o naszych decyzjach i rozmaitych preferencjach – mówił w rozmowie z „Rzeczpospolitą" William LaFontaine, dyrektor generalny działu własności intelektualnej w IBM, który cały czas upowszechnia wykorzystanie swojego systemu Watson (jest dziś wykorzystywany chociażby do diagnozowania chorób czy monitorowania stanu zdrowia diabetyków).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Mroczna strona internetu. Darknet rośnie w siłę
Materiał Promocyjny
Czy polskie banki zbudują wspólne AI? Eksperci widzą potencjał, ale też bariery
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Materiał Promocyjny
Urząd Patentowy teraz bardziej internetowy
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama