Reklama

Gadżety, które wygrają rok

Wśród nowoczesnych technologii i produktów, jakie w nadchodzącym roku na dobre wślizną się w nasze codzienne prywatne i służbowe życie, największe emocje budzą rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji.

Aktualizacja: 28.12.2016 06:17 Publikacja: 27.12.2016 19:42

Foto: 123RF

Naśladujące ludzki sposób pojmowania i wyciągania wniosków algorytmy i platformy będą najszerzej wchodzić w kolejne dziedziny ludzkiego życia – przewidują eksperci.

– Tworzenie inteligentnych systemów, które potrafią się uczyć, adaptować do zastanych sytuacji oraz coraz bardziej działać niezależnie, a nie tylko wykonywać jakieś wcześniej zdefiniowane dla nich instrukcje, będzie głównym polem bitwy dla twórców technologicznych rozwiązań przynajmniej do 2020 roku – przewidują analitycy Gartnera. Sztuczną inteligencję, systemy kognitywne, inteligentne aplikacje i urządzenia stawiają oni na czele swojej listy trendów A.D. 2017. – W przyszłości systemy kognitywne będziemy mieć w komórkach. Będą gromadzić dane o tym, gdzie się znajdujemy i przemieszczamy, ale także o naszych decyzjach i rozmaitych preferencjach – mówił w rozmowie z „Rzeczpospolitą" William LaFontaine, dyrektor generalny działu własności intelektualnej w IBM, który cały czas upowszechnia wykorzystanie swojego systemu Watson (jest dziś wykorzystywany chociażby do diagnozowania chorób czy monitorowania stanu zdrowia diabetyków).

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Media
Rada Cyfrowego Polsatu bez Justyny Kulki
Media
„Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium września
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Media
„Rzeczpospolita” z nową ofertą prenumeraty na 2026 r. Wiedza, która się opłaca
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama