Wydawcy powalczą o swoje z Brukselą

Europejscy wydawcy prasy z niepokojem czekają na objęcie ich nowymi przepisami, które m.in. nakażą im zamieszczanie online określonej ilości europejskich treści wideo. Chcieliby za to, by ich artykuły zostały objęte prawami pokrewnymi.

Aktualizacja: 04.05.2017 21:35 Publikacja: 04.05.2017 21:06

Wydawcy powalczą o swoje z Brukselą

Foto: Bloomberg

Nowe przepisy dyrektywy o audiowizualnych usługach medialnych, które pod koniec kwietnia przyjęła Komisja ds. Kultury i Edukacji Parlamentu Europejskiego, zakładają m.in. zmianę w limitach reklamowych dla telewizji (politykę reklamową w stacjach telewizyjnych będzie można po zmianach prowadzić bardziej elastycznie). „Nadawca będzie mógł przenieść reklamy z okresu niskiej oglądalności w godziny, kiedy oglądalność jest wysoka. Wpłynie to niewątpliwie na zwiększenie udziału nadawców w torcie reklamowym, kosztem wydawców" – napisała w swojej analizie Izba Wydawców Prasy (IWP). – Implementowaniu tych przepisów przyświecało przekonanie, że telewizja przegrywa dziś często rywalizację reklamową z internetem. Ale prasa także ma ten problem – zauważa Maciej Hoffman, dyrektor generalny IWP.

Złap mikołajkową okazję!

Czytaj dalej RP.PL.
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Chińczycy przegrali w sądzie w USA w sprawie TikToka. Co dalej z aplikacją?