Reklama

W Polsce reklama on-line rośnie wolniej

W ubiegłym roku firmy wydały na reklamę w polskiej sieci 3,6 mld zł – to wciąż o 14 proc. więcej niż rok wcześniej, ale tempo wzrostu wyhamowało.

Aktualizacja: 05.05.2017 16:48 Publikacja: 05.05.2017 16:42

W Polsce reklama on-line rośnie wolniej

Foto: Fotolia.com

Tempo wydatków na reklamę internetową spadało w kolejnych kwartałach – spadało z 23,8 proc. w I kw., przez 14,8 proc. w drugim, do 10,5 proc. w trzecim i wreszcie oraz 9,6 proc. w czwartym. - Branża reklamy internetowej rozwija się w Polsce bardzo dynamicznie mimo niekorzystnych zjawisk, takich jak blokowanie reklam. Niepokoi jedynie malejąca dynamika kwartalna wydatków i miejmy nadzieję, że jest to tylko chwilowy trend, a nie zapowiedź większego kryzysu – komentuje Włodzimierz Schmidt, prezes organizacji IAB Polska zrzeszającej firmy działające w sieci, która wraz z PwC opublikowała właśnie kolejną edycję corocznego raportu AdEx. Wynika z niego, że wydatki na wszystkie formy cyfrowej reklamy wciąż rosły. Najszybciej – ogłoszenia (o 17,9 proc.), następnie: reklama graficzna (o 17,5 proc.), kolejne były: reklama w wyszukiwarkach (8,9 proc.)oraz e-mail: 1,1 proc. - Istotnymi obszarami wzrostu rynku reklamy on-line – według badania – są wydatki na reklamę w formatach wideo, mediach społecznościowych oraz na urządzenia mobilne, co jest zgodne z trendem obserwowanym na dojrzałych rynkach zachodnich – komentuje Ewa Szczęsna–Maliszewska, z PwC.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Media
Trump pozywa „New York Times” i Penguin. Chce 15 miliardów za zniesławienie
Media
Właściciel Rolling Stone pozywa Google. AI zabiera czytelników mediom
Media
Znowu gorąco wokół właściciela TVN. Potencjalny nabywca ułożył się z Trumpem
Media
Donald Trump dołączył do TikToka i już nie widzi w nim zagrożeń. Przedłuży termin sprzedaży
Media
Trwało kilka miesięcy. Zgromadzenie wspólników Telewizji Polsat zamknięte
Reklama
Reklama