Największe stacje telewizyjne stworzyły już cenniki reklamowe na styczeń przyszłego roku.
– Uśrednione ceny reklam dla wszystkich naszych stacji są na poziomie sprzed roku, ale w pasmach najlepszej oglądalności podnieśliśmy ceny i w kolejnych miesiącach będziemy kontynuować ten trend. Podobnie zrobiła w styczniowym cenniku TVN. W pasmach najlepszej oglądalności niektóre ceny są tam wyższe nawet o kilkanaście procent niż rok wcześniej – mówi „Rz” Zbigniew Badziak, dyrektor biura reklamy TVP.
Tomasz Tęcza, media manager w SPC House of Media, nie spodziewa się już w 2010 r. spadków cen w telewizjach. – Musimy się raczej liczyć z ich podwyżkami. Pytanie, czy stacje nadal będą oferowały takie rabaty jak dotąd – mówi. Zdaniem Rafała Oracza, dyrektora generalnego CR Media Consulting, podwyżki to właśnie przygotowywanie się telewizji do presji, jaką będą wywierać domy mediowe, by otrzymać jak największe rabaty dla klientów.
TVN nie chciała komentować styczniowych cenników. Podobnie sprzedająca reklamy kanałów Polsatu spółka Polsat Media, która wczoraj rozesłała cennik na styczeń. Według naszych informacji podobnie jak u konkurencji są tam zwyżki. Czy pójdą za tym większe podwyżki w kolejnych miesiącach?
– Odwagę do wprowadzania podwyżek cen w marcu i kwietniu stacje będą miały tylko wtedy, jeśli wyprzedadzą w całości czas reklamowy w styczniu i lutym – mówi Piotr Bieńko, szef domu mediowego Mediasense. Jak podaje Zbigniew Badziak, sytuacja jest dobra, bo po trzech dniach sprzedawania reklam w kanałach TVP zostało już wyprzedane ok. 60 proc. czasu reklamowego.