Zysk netto Yahoo w czwartym kwartale wyniósł 119 mln dol. - w tym samym okresie rok temu zanotował 278 mln dol. straty.

Z kolei przychody netto spadły o 8,7 proc. do 1,26 mld euro. Jak podaje spółka w komunikacie wpływy reklamowe wzrosły w tym okresie 26 proc. w porównaniu z wcześniejszym kwartałem, jednak były 1 proc. niższe niż w czwartym kwartale 2008 r.

Dane są zgodne z oczekiwaniami analityków, a akcje zyskały ponad 2 proc. Spółka podtrzymała też plany dalszej restrukturyzacji i utrzymywania współpracy w zakresie pozyskiwania reklamodawców z koncernem Microsoft. - Wyniki są w górnej granicy oczekiwań, a rynek reklamowy rośnie - stwierdził Colin Gillis, analityk z BGC Partners.

Prezes Yahoo Carol Bartz twierdzi, że spadek przychodów jest zgodny z trendem redukowania wydatków na reklamę w internecie. - Obserwujemy jednak oznaki poprawy i powrotu do normalniejszej sytuacji - dodaje. W pierwszym kwartale obecnego roku rozrachunkowego Yahoo spodziewa się przychodów 1,13-1,2 mld dol. Portal traci rynek wyszukiwania w sieci na rzecz głównie Google, który w ubiegłym tygodniu podał doskonałe wyniki kwartalne powyżej oczekiwań rynkowych.