Na koniec ubiegłego roku platforma cyfrowa Cyfra+ miała 1,55 mln abonentów, o 163 tys. więcej niż rok wcześniej. Jak poinformował Bertrand Le Guern, prezes Canal+ Cyfrowego, średni przychód na abonenta (tzw. ARPU) Cyfry + wynosił w 2009 roku ponad 60 zł i był o prawie 10 proc. wyższy niż rok wcześniej (to więcej niż w Cyfrowym Polsacie i platformie "n"), a wskaźnik odłączeń (tzw. CHURN) wynosił ponad 15 proc.

- Presja, jaką wytworzył kryzys ekonomiczny i dewaluacja złotego spowodowała konieczność bardziej precyzyjnego organizowania naszej działalności operacyjnej. To w ciągu roku pomogło nam wygenerować kilkudziesięciomilionowe oszczędności na działalności operacyjnej spółki - mówi Le Guern. Jak podaje, z uwagi na zmiany kursu walut, same koszty programowe spółki wzrosły w ubiegłym roku 50-100 mln zł. Żeby nadrobić te wzrosty, Canal + Cyfrowy renegocjował m.in. umowy z dostawcami i ciął koszy logistyki oraz dystrybucji. Utrzymane zostały jedynie wydatki na marketing (w czwartym kwartale platformy mocno się promują).