Łączne średnie rozpowszechnianie płatne dziesięciu największych tygodników społeczno-politycznych w styczniu 2010 r. skurczyło się w porównaniu ze styczniem 2009 r. o 4,3 proc. do 931,3 tys. egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.

Sprzedaż "Polityki" wynosiła 134,5 tys. egz. i była o 8,3 proc. niższa niż rok wcześniej, a "Newsweek Polska" odnotował spadek o 1,5 proc. do 105,3 tys. egz. Sprzedaż "Wprost" była poniżej psychologicznej granicy 100 tys. egz. i wynosiła 85 tys. egz. (spadek o 34,1 proc.), a "Przekroju" - 44,6 tys. egz. (spadek o 19,8 proc.). "Gazeta Polska" rok do roku poprawiła wynik o 2,3 proc., do 25,3 tys. egz., a "Przegląd" stracił 6,8 proc. i zamknął styczeń wynikiem 21,9 tys. egz. W grupie pisma katolickich "Gość Niedzielny" odnotował wzrost sprzedaży o 8 proc., do 139,7 tys. egz., a "Tygodnik Powszechny" - spadek o 14,7 proc., do 21,4 tys. egz.

Kolejny miesiąc wzrostów odnotował też "Tygodnik Angora" publikujący przedruki z polskiej prasy. Średnia sprzedaż tego tytułu wzrosła w styczniu rok do roku o 7,2 proc., do 336,3 tys. egz., podczas gdy "Forum" z przedrukami z prasy zagranicznej odnotowało spadek o 7,2 proc., do 17,1 tys. egz.