Cennikowe wpływy z reklam TV Puls po trzech miesiącach tego roku wyniosły prawie 123 mln zł, podczas gdy rok wcześniej niecałe 50,4 mln zł – wynika z wyliczeń AGB Nielsen Media Research. Choć TV Puls i tak pozostaje małym graczem w porównaniu z TVN czy Polsatem, udziały stacji w rynku rosną. W marcu tego roku wynosiły według AGB 1,59 proc. (rok wcześniej – 0,84 proc.).
– TV Puls po zmianie koncesji nadaje więcej programów dla masowej widowni, także takich, które widzowie znają już z poprzednich lat – mówi Waldemar Stachowiak, analityk Ipopema Securities. Zmiany w ramówce i nadawanie od wiosny programów, takich jak „Gryzący mordercy” (opowieści o ludziach, na których napadły niebezpieczne zwierzęta) czy „Podniebny horror” (o katastrofach lotniczych), umożliwiła TV Puls wprowadzona jesienią ubiegłego roku zmiana koncesji stacji. Usunięto z niej wtedy szczegółowe zapisy o tym, ile Puls ma nadawać programów religijnych i rodzinno-chrześcijańskich oraz zredukowano limity czasowe dla programów informacyjnych i publicystycznych.
Wcześniejsze zapisy były związane m.in. z tym, że współwłaścicielem stacji był zakon oo. franciszkanów. W lutym tego roku oo. franciszkanie wycofali się ostatecznie ze stacji i jej jedynym właścicielem został prezes Dariusz Dąbski. – Nie chcemy być krytykowani za każdy odrobinę mocniejszy program – mówił wtedy.
Jak zauważa Stachowiak, stacji sprzyja postępujące rozdrobnienie na rynku telewizyjnym, na którym zyskują mniejsi gracze. Reklamy w TV Puls sprzedaje broker reklamowy AT Media, reprezentujący ponad 50 mniejszych stacji, których pojedyncze udziały w rynku oglądalności są niewielkie, ale skomponowane w pakiety, mają większą siłę przebicia.
– Najszerzej zakrojony pakiet kanałów oferowany przez AT Media walczy już nawet czasem na udziały w rynku w najciekawszej dla reklamodawców grupie widzów w wieku 16 – 49 lat z TVP 2 – zauważa Tomasz Tęcza, media manager z SPC House of Media. Jego zdaniem zwiększeniu wpływów Pulsu jest bardzo znaczące, na co ma wpływ właśnie to, że stacja jest uwzględniana w pakietach reklamowych komponowanych z takich kanałów.