Wyższe prognozy to zasługa trzeciego kwartału, który okazał się lepszy, niż zakładali specjaliści. Wpływy mediów z reklam wyniosły 1371,1 mln zł, o 16,1 proc. więcej niż rok wcześniej.

Jak podaje Maciej Chodorowski, członek zarządu CR Media Consulting, w ciągu trzech kwartałów do mediów trafiło 4531,9 mln zł, o 10 proc. więcej niż w porównywalnym okresie rok wcześniej. Od stycznia do września najwięcej zarobiły telewizje – 2454 mln zł – i prasa – 1510,1 mln zł. Za nimi uplasowały się rozgłośnie radiowe – 346,2 mln zł i Internet – 221,6 mln zł.

W trzecim kwartale wzrostowi wpływów z reklamy telewizyjnej sprzyjały m.in. podwyżki cenników reklamowych i wybory parlamentarne. Jak szacuje CR Media Consulting, w czasie kampanii wyborczej telewizje zarobiły na emisji komunikatów wyborczych ok. 20 mln zł.

– Trzeci kwartał był rzeczywiście nieco lepszy niż pierwsza połowa roku. Na większą liczbę reklam miały wpływ duże kampanie, np. Liberty Direct – mówi Jacek Dzięcielak, szef domu mediowego MPG. Na zainteresowaniu telewizją zyskują inne media, bo reklama płynie z przepełnionych bloków w TV do prasy i radia.

Według CR Media Consulting w latach 2008 – 2009 wpływy mediów z reklam będą rosły w tempie 8,5 – 10 proc. Największy przyrost będzie w sektorze internetowym. W 2009 roku udział Internetu w rynku reklamowym ma wynieść ponad 7 proc. (w tym roku – 5 proc.)– Myślę, wzrost może być nawet większy – mówi Jacek Dzięcielak.