Nie tylko grudzień okazał się dobry. W całym ubiegłym roku "Rzeczpospolita" była najbardziej opiniotwórczą gazetą na rynku. Według Instytut Monitorowania Mediów w ubiegłym roku powoływano się na nią 16 880 razy.
W grudniu 2007 lepsze wyniki sprzedaży niż rok wcześniej miały wśród największych dzienników tylko "Rz" i "Fakt". Jak wynika z najnowszych danych o rozpowszechnianiu płatnym razem Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, w grudniu najbardziej poprawiła sprzedaż "Rz" – jej wynik urósł o 9,9 proc., do 167 226 egz. To efekt zmiany formatu i dokładania do gazety kolekcji, m.in. filmów DVD.
Sprzedaż "Faktu" wyniosła w grudniu 510 067 egz. i była o 1 proc. wyższa niż rok wcześniej. Spadły natomiast wyniki "Gazety Wyborczej" (445 266 egz., spadek o 7,4 proc.), "Super Expressu" (202 338 egz., spadek o 4,4 proc.) i "Dziennika" (175 222 egz., spadek o 17,2 proc.).
Na spadki sprzedaży gazet mogło wpłynąć m.in. pojawienie się na rynku nowego gracza – bazującej na gazetach regionalnych "Polski" grupy Polskapresse, która wystartowała w październiku. – Ten tytuł na pewno bardziej odbiera sprzedaż gazetom ogólnopolskim niż regionalnym – uważa dr Zbigniew Bajka, prasoznawca z Uniwersytetu Jagiellońskiego. Jego zdaniem grudniowe spadki nie powinny być zaskakujące. – Ludzie wydają wtedy na kulturę i media mniej niż w innych miesiącach, bo są zajęci przedświątecznymi przygotowaniami – mówi.
Łączna sprzedaż dzienników z nagłówkiem "Polska" wyniosła w grudniu 364 501 egz., o ponad 10 proc. mniej niż w listopadzie. Nie udało się im więc na razie zrealizować założenia z przed debiutu i przegonić "Gazety Wyborczej".