Nie ujawniono wartości transakcji. Umowę musi teraz zaakceptować Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Po zakończeniu fuzji Multikino będzie miało 19 obiektów ze 174 ekranami i prawie 40 tysiącami miejsc.
To kolejna konsolidacja na kinowym rynku po tym, gdy latem ubiegłego roku Helios przejął sieć Kinoplex. Plotki o transakcji szykowanej przez planujące debiut na GPW Multikino słychać było od dwóch miesięcy. Prezes Maciej Bagiński pod koniec ubiegłego roku nie chciał jednak ocenić dla „Rz”, jak duże są szanse na dobicie targu.
Multikino jest – obok Cinema City i Heliosa – jedną z trzech największych sieci kinowych w Polsce: ma obecnie w całym kraju 14 wielosalowych kin (multipleksów). W 2009 roku planuje uruchomienie kolejnych – w Sopocie i Lublinie. Silver Screen należące do tej pory do Apollo Real Estate Advisors ma multipleksów pięć, a w kolejnych latach zapowiada cztery nowe obiekty, m.in. w Radomiu i Koszalinie.
Rynek kinowy w Polsce rośnie i właściciele kinowych sieci wciąż inwestują w nowe multipleksy. Jak podaje Boxoffice, w 2007 roku wpływy ze sprzedaży biletów wyniosły w Polsce 481,6 mln zł i były o 4,6 proc. większe niż rok wcześniej.
Spółki nie podały szczegółów transakcji, nie wiadomo też, czy multipleksy Silver Screen zachowają swoją nazwę. Przychody Multikina po trzech kwartałach 2007 r. wyniosły 32 mln euro, zysk EBIDTA – 5,4 mln. Następnym krokiem ma być wejście na rynek ukraiński i otwarcie kina we Lwowie.