PayPal to należący do eBay internetowy system rozliczeń umożliwiający szybkie międzynarodowe płatności. W krajach z rozwiniętym rynkiem internetowym, np. w USA czy Wielkiej Brytanii, jest dominującą formą rozliczeń na aukcjach internetowych i w wielu e-sklepach. W 2007 r. 141 mln użytkowników w 191 krajach przelało za pośrednictwem systemu łącznie 47 mld dol. (wzrost o 33 proc. w stosunku do 2006 r.).
500 tys. osób używa PayPal w Polsce. Zniesienie wymogu karty kredytowej ma tę liczbę podwoić
Jednak mimo popularności internetowych zakupów za granicą (dzięki korzystnemu kursowi dolara i zerowym cłom w UE) PayPal nie zdobył wielkiej popularności w Polsce. Jak wyjaśnia Przemysław Pluta, szef PayPal Polska, w naszym kraju zarejestrowało się ok. 500 tys. użytkowników systemu. Dla porównania – kont na Allegro.pl jest kilkanaście milionów.
Kont PayPal było mało, bo korzystać z nich mogli tylko posiadacze kart kredytowych. W portfelach ma je zaledwie 22 proc. Polaków. Wśród kupujących w sieci ten odsetek wynosi ok. 50 proc. Cała reszta musiała – chcąc nie chcąc – korzystać z tradycyjnych przelewów lub płacić za zakupy przy odbiorze przesyłki.
– Te ograniczenia zostały zniesione. Zmian dokonano w ubiegłym tygodniu, ale ogłaszamy je dopiero teraz – mówi „Rz” Przemysław Pluta. Firma liczy, że dzięki zmianom liczba użytkowników usługi w Polsce się podwoi.