Do wystawionych na sprzedaż ok. 900 salonów prasowych kieleckiego Kolportera (firma należąca do grupy Krzysztofa Klickiego) jest kilkunastu chętnych. – Zainteresowanie inwestycją w sieć saloników prasowych Kolportera wyraziło kilkanaście firm i funduszy inwestycyjnych nie tylko z Polski, ale również z innych krajów Unii Europejskiej – podała firma w komunikacie.
Są wśród nich inwestorzy branżowi (czyli właściciele sieci handlowych). Według informacji „Rz” - także największa konkurencja Kolportera na polskim rynku – spółka Ruch. – Podtrzymujemy swoje zainteresowanie tą sprawą i jesteśmy w tym procesie – mówi „Rz” Bogdan Ścibut, członek zarządu Ruchu. – Kilkakrotnie zwracaliśmy się do Kolportera z prośbą, by zlecił firmie Trigon przekazanie nam swojej oferty – dodaje Ścibut.
Spółka Trigon jest doradcą Kolportera przy tym procesie. – Nie interesuje nas cała sieć, tylko jej część i to pomimo że warunkiem Kolportera jest zachowanie dostaw do tych punktów przez kilka lat po zawarciu transakcji. O ile np. pięcioletni okres utrzymania takich dostaw byłby dla nas nie do przyjęcia, krótszy moglibyśmy zaakceptować – twierdzi członek zarządu Ruchu.
Kolporter listy firm nie ujawnia. – Wszystkie spółki otrzymają memorandum inwestycyjne, czyli zestaw bardzo szczegółowych informacji ekonomicznych, których w innych okolicznościach nie ujawniamy. To są w 100 proc. firmy, które zostały wytypowane przez Trigon – mówi Maciej Topolski, rzecznik Kolportera.
[wyimek]67,5 tys. wynosi liczba punktów sprzedaży prasy w Polsce[/wyimek]