– Wśród zainteresowanych firm są wydawcy, sieci reklamowe i organizacje branżowe. Decyzję, kto zostanie udziałowcem, podejmą właściciele
– mówi „Rz” Andrzej Garapich, prezes PBI. Spółka na zlecenie Gemiusa prowadzi jedne z największych badań korzystania z sieci w Polsce – Megapanel. Należy do właścicieli portali Gazeta.pl, Interia.pl, Onet.pl, Wirtualna Polska i Rzeczpospolita.pl, ale chce mieć więcej udziałowców, by zwiększyć nakłady na badania.
Jak wynika z informacji „Rz”, wśród zainteresowanych są i te firmy, które – niezadowolone ze zbyt mało nowoczesnej ich zdaniem metodologii Megapanelu – powołują właśnie konkurencyjną organizację. Jacek Makowski, dyrektor biura reklamy prasy codziennej w Axel Springer Polska, który jest jednym z inicjatorów, mówi „Rz”, że jest ona w końcowej fazie tworzenia.
Rozłamu na rynku badań Internetu w Polsce nie chcą firmy zrzeszone w Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR i ProMarka – zaapelowały o to w oficjalnym piśmie.