– Łączymy wszystkie nasze aktywności multimedialne – „Przekrój”, „Sukces” i spółka producencka Gremi Film Production staną się jednym organizmem. Chcemy przekształcić je w dużą grupę mediową i planujemy jej debiut giełdowy jesienią tego roku – mówi „Rz” Jarosław Knap, doradca grupy Gremi.
[wyimek][srodtytul]52,7 tys. egz.[/srodtytul] to średnie rozpowszechnianie płatne „Przekroju” w 2009 r. wg ZKDP[/wyimek]
O planach połączenia spółek napisał branżowy newsletter Presserwis. – Prace idą dwutorowo. Powstaje nasza nowa platforma internetowa, bo na bazie „Przekroju”, „Sukcesu” oraz naszej działalności filmowej chcemy stworzyć multimedialny portal, który będzie działał pod adresem Przekroj.pl, ale będzie zupełnie nowym przedsięwzięciem. Trwają też prace nad przyjęciem modelu debiutu giełdowego. To nie musi być prospekt emisyjny, możemy kogoś przejąć – mówi Knap.
Właścicielem spółki wydającej „Przekrój” i „Sukces” oraz producenckiej firmy Gremi Film Production i całej grupy kapitałowej Gremi jest krakowski inwestor Grzegorz Hajdarowicz. Należy do niego też m.in. NFI Jupiter, który stara się teraz o zakup kolporterskiej spółki Ruch od Skarbu Państwa. Hajdarowicz ma też udziały w spółkach notowanych na GPW.
Jak dowiedziała się „Rz”, decyzja o tym, że Gremi Media ma trafić na GPW, już zapadła. Spółka trafi najprawdopodobniej na główny parkiet warszawskiej giełdy. Szacunkowe obroty Gremi Media to kilkadziesiąt milionów złotych. Prezesem nowo powstającej firmy zostanie Jan Godłowski, prezes Wydawnictwa Przekrój i były szef giełdowego Ponaru, który pośrednio także jest współwłasnością Hajdarowicza.