Reklama
Rozwiń

Stabilniejsza sprzedaż tygodników

W marcu łączna sprzedaż dziesięciu największych tygodników opinii spadła już w porównaniu z marcem 2009 roku tylko minimalnie - o 0,8 proc.

Publikacja: 20.05.2010 17:09

Wynosiła wtedy do 938,9 tys. egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne. W porównaniu z sytuacją rok wcześniej gorsze wyniki odnotowały tylko trzy tytuły: "Wprost", "Polityka" i "Przekrój". Pozostałe magazyny poprawiły sprzedaż. To m.in. efekt tego, że już rok wcześniej odnotowywały duże spadki.

Najbardziej wzrosła sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" - o 24,6 proc. do 26 tys. egz. oraz publikujących przedruki - "Tygodnika Angora" - zyskał 6,7 proc. do 329,2 tys. egz. - i "Forum" - poprawiło sprzedaż o 4,1 proc. do 17,1 tys. egz.

Największy spadek sprzedaży odnotował "Wprost" - jego marcowy wynik pogorszył się rok do roku o 23,4 proc. do 76,9 tys. egz.. Sprzedaż "Polityki" była niższa o 9,2 proc. i wynosiła 134,1 tys. egz., a "Przekroju" - o 3,1 proc. (47,8 tys. egz.).

Pozostałe tygodniki odnotowały umiarkowane wzrosty. Sprzedaż "Gazety Polskiej" wzrosła o 3,8 proc. do 26,2 tys. egz., "Gościa Niedzielnego" - o 1 proc. do 147,9 tys. egz., tygodnika "Newsweek Polska" - o 1,7 proc. do 110,7 tys. egz., a "Przeglądu" - o 0,5 proc. do 22,4 tys. egz.

[ramka][b]Sprzedaż tygodników w całym I kwartale 2010 r. (w nawiasie zmiana r/r):[/b]

Tygodnik Angora: 335, 1 tys. egz. (+6,3 proc.) Gość Niedzielny:142,2 tys. egz. (+4 proc.) Polityka: 134,3 tys. egz. (-9,4 proc.) Newsweek Polska: 107,7 tys. egz. ( +1,6 proc.) Wprost: 79,6 tys. egz. ( -28,5 proc.) Przekrój: 46,3 tys. egz. (-11,7 proc.) Gazeta Polska: 25,7 tys. egz. (+2,6 proc.) Tygodnik Powszechny: 22,9 tys. egz. (+4,8 proc.) Przegląd: 22,3 tys. egz. (- 2,7 proc.) Forum: 17,5 tys. egz. (-2,2 proc.)

[i] Dane: ZKDP, rozpowszechnianie płatne razem[/i][/ramka]

Wynosiła wtedy do 938,9 tys. egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne. W porównaniu z sytuacją rok wcześniej gorsze wyniki odnotowały tylko trzy tytuły: "Wprost", "Polityka" i "Przekrój". Pozostałe magazyny poprawiły sprzedaż. To m.in. efekt tego, że już rok wcześniej odnotowywały duże spadki.

Najbardziej wzrosła sprzedaż "Tygodnika Powszechnego" - o 24,6 proc. do 26 tys. egz. oraz publikujących przedruki - "Tygodnika Angora" - zyskał 6,7 proc. do 329,2 tys. egz. - i "Forum" - poprawiło sprzedaż o 4,1 proc. do 17,1 tys. egz.

Media
Donald Trump: Mamy nabywcę dla TikToka. Na sprzedaż musi zgodzić się Pekin
Media
Szefowa wyszukiwarek Google’a: AI stworzy wiele możliwości, ale trzeba być ostrożnym
Media
Donald Trump odsuwa termin sprzedaży TikToka. „Nie chce, by aplikacja zniknęła”
Media
Disney broni Dartha Vadera przed AI. „Midjourney to bezdenna studnia plagiatu”
Media
Wolność słowa dla ludzi, nie dla sztucznej inteligencji