Łączna sprzedaż czterech największych gazet ogólnopolskich - "Faktu", " Gazety Wyborczej", "Super Expressu" i "Rzeczpospolitej" wzrosła w kwietniu rok do roku o ponad 4 proc., do 1,2 mln egz. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy pokazujących tzw. rozpowszechnianie płatne. - Kwiecień był miesiącem bez precedensu - wiele osób pozbawionych dostępu do Internetu szło wtedy do kiosku po gazetę w poszukiwaniu najnowszych informacji o tragedii w Smoleńsku - mówi Tomasz Tęcza, media manager z SPC House of Media.

Najbardziej wzrosła w porównaniu z kwietniem 2009 roku sprzedaż "Super Expressu" - o 9,1 proc. do 214,5 tys. egzemplarzy oraz "Rz" - o 8 proc. do 152,7 tys. egz. "Fakt" poprawił sprzedaż o 5,4 proc. do 500,5 tys. egz. Sprzedaż "Dziennika Gazety Prawnej" wyniosła 103,8 tys. egz. (gazeta ukazuje się w obecnym kształcie od września ubiegłego roku). Spadł natomiast wynik "Gazety Wyborczej", która sprzedawała w kwietniu średnio 381,9 tys. egz. każdego wydania, a to o 1,5 proc. mniej niż rok wcześniej.

Zdaniem Tomasza Tęczy raczej nie ma mowy o powtórzeniu wyników z kwietnia w kolejnych miesiącach. - Wybory, przy całej ich wadze, nie przełożą się na takie wzrosty sprzedaży prasy - uważa Tęcza.