Stowarzyszenie ma działać podobnie, jak inne tego typu organizacje poza Polską i ma należeć do Światowej Federacji Reklamodawców (World Federation od Advertisers), a zakłada je kilka firm, których budżety reklamowe rocznie wynoszą łącznie ok. miliarda złotych. Są wśród nich duże firmy z branży telekomunikacyjnej i z sektora bankowego.
Inicjatorem przedsięwzięcia jest Roman Jędrkowiak, były dyrektor marketingu banku ING, a obecnie doradca sieci Play. - Stowarzyszenie ma m.in. dbać o to, jak przebiegają przetargi na obsługę budżetów reklamowych, może do niego należeć każda firma oprócz firm medialnych, które oprócz ego, że same się reklamują, są też jednak po drugiej stronie tego procesu - mówi Tomasz Kamyk z agencji PR Sugar&Spice, która obsługuje Advertisers.pl. Dotychczas takiej organizacji w Polsce nie było, choć swoją organizację - Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR - mają np. agencje reklamowe i domy mediowe, działa też w Polsce np. Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego.
Jak dodaje Adam Bodziak, właściciel agencji, stowarzyszenie będzie też lobbować na rynku w imieniu branży np. podczas zmian prawa dotyczącego reklamy i np. edukować na temat reklamy (np. szkoły). Członkowie Advertisers.pl będą wnosić co roku składkę, zależną od wysokości budżetu marketingowego, jakim zarządzają. Spotkanie założycielskie ma się odbyć niebawem, organizacja ma ruszyć w lipcu.