Najwięcej czytelników ma za oceanem witryna "The New York Timesa" - w maju miała 32 miliony unikalnych użytkowników i 719 miliony odsłon.

- Internet stał się znaczącym kanałem, za pośrednictwem którego Amerykanie zapoznają się dzisiaj z newsami. 3 na pięciu Internautów w USA czyta gazety w sieci. W miarę, jak stawki za reklamy w Internecie będą się zbliżać do tych dyktowanych przez tradycyjne media, biznes w sieci będzie się stawał coraz bardziej obiecujący - komentuje Jeff Hackett, wiceprezydent firmy comScore, która przeprowadziła badania.

Z danych comScore wynika, że koszt, jaki firma ponosi za tysiąc odsłon jej reklamy typu display (czyli tzw. graficznej, np. bannera) w sieci jest dla witryn gazet wyższy niż np. dla serwisów społecznościowych czy portali rozrywkowych. Za oceanem wynosi prawie 7 dol., podczas gdy dla serwisu społecznościowego - 0,56 dol., a dla portalu rozrywkowego - 4,75 dol. Bardziej wyrównane stawki reklamodawcy płacą za dotarcie z reklamą poprzez witrynę z newsami o ogólnej lub sportowej tematyce (odpowiednio - 6,14 dol. i 6,29 dol.).

- Witryny gazet to dla reklamodawców obszar premium. Z badań comScore przeprowadzonych dla Stowarzyszenia Wydawców Online (Online Publishers Association) wynika, że czytelnicy wizytujący takie witryny są bardziej niż inni skłonni do wejścia na stronę reklamodawcy, więcej kupują i zazwyczaj mają wyższe przychody przypadające na gospodarstwo domowe. Wydawcy gazet w Internecie są także w czołówce w sieci, jeśli chodzi o stosowanie nowych rozwiązań w reklamie display, co pozwala bardziej angażować czytelników - przekonuje Jeff Hackett.