Na ogłoszonych dzisiaj tzw. krótkich listach agencji nominowanych do nagród w kategoriach Film, Titanium & Integrated oraz Film Craft nie ma ani jednej pracy z Polski, mimo, że o nagrody w dwóch pierwszych kategoriach starało się osiem prac z naszego kraju.

Polacy przywiozą więc z Cannes tylko trzy statuetki - dwie srebrne i jedną brązową. Beneficjentem tegorocznego festiwalu w Cannes wśród polskich agencji jest niewątpliwie Change Integrated, która ma już dwie statuetki - pierwszą, brązową, dostała w kategorii direct za kampanię wymyśloną dla Skody Auto Polska, drugą w kategorii Cyber, za kampanię promocyjną opracowaną dla studia dźwiękowego Genetix - polegała na podłożeniu dźwięku o reklam na stronie Press.pl. Srebrną statuetkę w kategorii PR Lions przywiezie też do Polski agencja San Markos Warszawa za kampanię edukacyjną "Kumpel z przeszłości" zrealizoana na zlecenie urzędu miasta Warszawa.

To mimo wszystko dobry wynik, jeśli weźmie się pod uwagę, że w ubiegłym roku Polacy wrócili z Cannes bez żadnej statuetki.

Najważniejszy festiwal reklamowy na świecie zamknie się uroczystą galą w sobotnią noc, kiedy zostaną przyznane nagrody w najbardziej prestiżowych kategoriach Film oraz Titanium & Integrated.