Sieciowe gry w cenie

Disney kupił za 763,2 mln dol. spółkę Playdom, tworzącą gry dla portali społecznościowych jak MySpace

Publikacja: 28.07.2010 12:31

Amerykański koncern Walt Disney zapłaci teraz za spółkę 563,2 mln dol., kolejne 200 mln dol. jest uzależnione od osiąganych w przyszłości wyników Playdom. - Zakup pozwoli nam umocnić pozycję na rynku gier oraz pozyskać doskonałych fachowców - pisze firma Walt Disney w komunikacie.

Szefem Playdom jest John Pleasants, który kierował wcześniej Electronic Arts, potentacie na rynku gier. Playdom jest najbardziej znany z sieciowej gry Mobsters, najpopularniejszej na portalu MySpace. Ogółem gry stworzone przez firmę mają 38 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

To nie jedyna duża transakcja na rynku. W ub.r. Electronic Arts zgodził się zapłacić niemal 400 mln dol. za firmę Playfish, także tworzącą gry dla portali społecznościowych. Korzysta z nich 60 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

Wczorajsze decyzje są podyktowane wzrostem zainteresowania konsumentów grami społecznościowymi, które stanowią nowopowstałą gałąź tradycyjnego biznesu związanego ze sprzedażą gier na konsole i komputery. Choć zyski pochodzące z gier społecznościowych są wciąż mniejsze niż te pochodzące z klasycznych gier, to ilość graczy liczona jest w dziesiątkach milionów za sprawą popularności jaką cieszą się one w serwisach takich jak Facebook lub MySpace. Ostatnio gry takie wprowadziła polska Nasza-klasa.

Decydującym czynnikiem jest tu to, że gry społecznościowe mają już teraz najwyższy wskaźnik wzrostu w branży gier video - twierdzi Colin Sebastian z Lazard Capital Market - Istnieje wiele firm zainteresowanych tym sektorem przemysłu.

Gry społecznościowe są to gry sieciowe, które swą popularność zawdzięczają integracji środowiska graczy. W przeciwieństwie do klasycznych, te gry są zazwyczaj bezpłatne, rozgrywane bezpośrednio przez przeglądarkę internetową oraz współpracują z portalami społecznościowymi. Największy sukces finansowy jak dotąd odnosi World of WorldCraft (produkt Activision-Blizzard), gra która umie utrzymać wielomilionową liczbę fanów, mimo, że jest płatna.

Amerykański koncern Walt Disney zapłaci teraz za spółkę 563,2 mln dol., kolejne 200 mln dol. jest uzależnione od osiąganych w przyszłości wyników Playdom. - Zakup pozwoli nam umocnić pozycję na rynku gier oraz pozyskać doskonałych fachowców - pisze firma Walt Disney w komunikacie.

Szefem Playdom jest John Pleasants, który kierował wcześniej Electronic Arts, potentacie na rynku gier. Playdom jest najbardziej znany z sieciowej gry Mobsters, najpopularniejszej na portalu MySpace. Ogółem gry stworzone przez firmę mają 38 mln aktywnych użytkowników miesięcznie.

Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Solorz miał nosa kupując Interię. Najnowszy ranking polskich wydawców internetowych