Sposób przekazania informacji o zmianie umowy, w tym o podwyżce abonamentu, nie gwarantował, że dotrze ona do klientów – uznała prezes UOKiK.
Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte przez urząd po skargach klientów Cyfry+ w listopadzie ubiegłego roku. - W jego trakcie ustalono, że spółka zawiadomiła większą część swoich klientów o zmianach m.in. umowy abonamentowej oraz regulaminu jedynie zamieszczając informację w rozsyłanym Magazynie Abonentów „PLUS+” - podaje urząd.
Zdaniem UOKiK, konsument nie mógł spodziewać się, że właśnie tam, na dwóch ostatnich stronach, znajdują się tak ważne dla niego wiadomości.
- Zmiana tak istotnego warunku umowy jak cena daje konsumentowi możliwość odstąpienia od kontraktu. Żeby mógł z tego prawa jednak skorzystać, musi wiedzieć o planowanych zmianach - podkreśla UOKiK.
W związku z tym urząd uznał, że doszło do stosowania nieuczciwych praktyk i nałożył na spółkę Canal+ Cyfrowy karę w wysokości 3,57 mln zł oraz obowiązek zamieszczania decyzji urzędu na swoich stronach internetowych przez sześć miesięcy i opublikowanie treści tej decyzji w ramach ogłoszenia w jednym z ogólnopolskich dzienników.