Canal Plus Cyfrowy ukarany przez UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał właściciela platformy prawe 3,6 milionami złotych kary za sposób, w jaki poinformował on swoich klientów o podwyżce abonamentu

Publikacja: 19.08.2010 14:46

Siedziba Canal Plus

Siedziba Canal Plus

Foto: Fotorzepa, MS Magdalena Starowieyska

Sposób przekazania informacji o zmianie umowy, w tym o podwyżce abonamentu, nie gwarantował, że dotrze ona do klientów – uznała prezes UOKiK.

Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte przez urząd po skargach klientów Cyfry+ w listopadzie ubiegłego roku. - W jego trakcie ustalono, że spółka zawiadomiła większą część swoich klientów o zmianach m.in. umowy abonamentowej oraz regulaminu jedynie zamieszczając informację w rozsyłanym Magazynie Abonentów „PLUS+” - podaje urząd.

Zdaniem UOKiK, konsument nie mógł spodziewać się, że właśnie tam, na dwóch ostatnich stronach, znajdują się tak ważne dla niego wiadomości.

- Zmiana tak istotnego warunku umowy jak cena daje konsumentowi możliwość odstąpienia od kontraktu. Żeby mógł z tego prawa jednak skorzystać, musi wiedzieć o planowanych zmianach - podkreśla UOKiK.

W związku z tym urząd uznał, że doszło do stosowania nieuczciwych praktyk i nałożył na spółkę Canal+ Cyfrowy karę w wysokości 3,57 mln zł oraz obowiązek zamieszczania decyzji urzędu na swoich stronach internetowych przez sześć miesięcy i opublikowanie treści tej decyzji w ramach ogłoszenia w jednym z ogólnopolskich dzienników.

Właściciel platformy nie zgadza się z decyzją UOKiK i już odwołał się od niej do Sądu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Canal+ Cyfrowy kwestionuje zarówno sam zarzut, jak i wysokość kary. - Pełny tekst zmian został w czytelnej, wyróżniającej się formie zamieszczony w Magazynie Abonenta Cyfra+ „PLUS+”. Magazyn „PLUS+” jest najważniejszą formą komunikacji Canal+ Cyfrowy z abonentami, a nie – jak interpretuje to Urząd – „gazetką reklamową” - napisała w oficjalnym stanowisku Dorota Zawadzka, rzeczniczka firmy.

Zdaniem spółki kara jest za wysoka. - Zwłaszcza w świetle tego, że Urząd wszczął postępowanie na postawie zaledwie 13 skarg (które zresztą po ich wpłynięciu zostały w większości przez nas pozytywnie rozpatrzone) oraz że złożyliśmy deklarację, że w przyszłości będziemy informować abonentów o zmianach również dodatkowo w odrębnym piśmie dołączanym do Magazynu Abonenta CYFRA+ „PLUS+” - argumentuje rzeczniczka.

Sposób przekazania informacji o zmianie umowy, w tym o podwyżce abonamentu, nie gwarantował, że dotrze ona do klientów – uznała prezes UOKiK.

Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte przez urząd po skargach klientów Cyfry+ w listopadzie ubiegłego roku. - W jego trakcie ustalono, że spółka zawiadomiła większą część swoich klientów o zmianach m.in. umowy abonamentowej oraz regulaminu jedynie zamieszczając informację w rozsyłanym Magazynie Abonentów „PLUS+” - podaje urząd.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Do 300 zł na święta dla rodziców i dzieci od Banku Pekao
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie