Międzynarodowy Festiwal Reklamy Golden Drum w słoweńskim Portorożu to jeden z najważniejszych konkursów reklamowych, w jakim co roku uczestniczą polskie agencje (oprócz konkursu Effie i międzynarodowego konkursu w Cannes). W ubiegłym roku polskie agencje reklamowe i PR przywiozły ze Słowenii sześć statuetek. W tym zgłosiły 179 prac.
Najwięcej (33) wysłała agencja Change Integrated i - jak podano dzisiaj - to ona zebrała najwięcej nominacji do nagród. W kategorii Interactive nominowane zostały dwie jej kampanie: jedna została zrealizowana na stronie Press.pl, gdzie agencja wyposażyła zamieszczone tam informacje w warstwę dźwiękową druga powstała na zamówienie Silesia Party. Trzy prace tej samej agencji dostały nominacje w kategorii Media - za nagrodzoną w czerwcu na festiwalu w Cannes kampanię wymyśloną dla Skody Auto Polska, akcję na stronie Press.pl i akcję społeczną przestrzegającą przed rakiem piersi wymyśloną dla Wirtualnej Polski.
Trzy nominacje w kategorii PR dostała polska agencja Ciszewski PR - za działania związane z Rexoną wykonywane dla Unilevera, oraz za kampanię testera wody dla Brita Polska oraz akcję dla Europejskiego Centrum Solidarności. Pozostałe agencje z Polski nominowane do nagród to Scholz&Friends Warszawa (w kategorii Interactive), Saatchi&Saatchi Poland (także Interactive), Gruppa 66/Ogilvy Poland (Media), Genesis PR (kategoria PR), TBWA (w kategorii Kampanie reklamowe), Leo Burnett i DDB Warszawa (obie także w kategorii kampanie reklamowe).
Festiwal potrwa do soboty. Łącznie wpłynęło na niego w tym roku (17 edycja) 1961 prac z kilkudziesięciu krajów.