To pierwsze nagrody wręczone w Słowenii na tegorocznej edycji festiwalu. Nagrody - jedną złotą i dwie srebrne - przywiozą do Polski agencje: Publicis, Heureka i Ciszewski PR. Złoty Bęben agencja Publicis zdobyła w kategorii design & art directions za kampanię społeczną „Bezpieczne dziecko w sieci” zaprojektowaną dla Fundacji Dzieci Niczyje. Celem działań jest uświadomienie rodzicom zagrożeń, na które narażone są dzieci korzystające z Internetu. Częścią kampanii było rozkładanie w sklepach z odzieżą ulotek z prawdziwymi, dziecięcymi majteczkami, koło których narysowana jest internetowa łapka-kursor. Klienci sklepów trafiali na tę nietypową formę przekazu przeglądając ubrania, a kampania miała zwracać uwagę na problem pedofilii w Internecie.

Srebrny Bęben w kategorii interactive agencja Heureka dostała za wykonaną dla Grupy Danon kampanię Wielka inwazja Małego Głoda, a Ciszewski PR analogiczną statuetkę przywiezie za kampanię testera wody przeprowadzoną dla Brita Polska. Festiwal potrwa do soboty. Łącznie wpłynęło na niego w tym roku (17 edycja) 1961 prac z kilkudziesięciu krajów, Polacy dostali kilkanaście nominacji.